Bosch se va implica la nivel global în dezvoltarea viitoarelor sisteme de propulsie cu hidrogen

Bosch se va implica la nivel global în dezvoltarea viitoarelor sisteme de propulsie cu hidrogen

Piața vehiculelor electrice se extinde din ce în ce mai mult, iar producătorii, indiferent de domeniul de activitate, propun soluții dintre cele mai diverse.

Deși tehnologia bateriilor pentru vehiculele electrice încă nu și-a atins limitele, există și susținători ai mașinilor electrice cu sistem de propulsie cu hidrogen sau fuel cell, așa cum mai este el cunoscut. Iar Bosch este unul dintre producătorii de componente și sisteme auto care a decis să se implice în acest domeniu.

Conform unor declarații făcute de oficialii Bosch, în perioada imediat următoare nemții se vor implica în dezvoltarea unor sisteme electrice de propulsie cu pile pe bază de hidrogen dedicate vehiculelor din domeniul transporturilor.

Pentru acest lucru, Bosch a semnat un parteneriat cu specialiștii din cadrul Powercell Sweden AB. În cadrul acordului, cei doi parteneri vor lucra împreună pentru dezvoltarea unor sisteme mult mai atractive pentru piață.

„În domeniul sistemelor electrice cu pile de combustie, Bosch are deja experiență, iar alianța cu cei de la Powercell va crește expertiza nemților. Comercializarea tehnologiei este unul dintre punctele noastre forte”, a declarat unul dintre oficialii Bosch.

Producătorul german consideră că cele mai bune metode pentru adaptarea la scare largă a acestor tehnologii cu pile de combustie o reprezintă piața vehiculelor comerciale. Iar noile reglementări cu privire la diminuarea nivelului de CO2 din acest segment va deschide drumul pentru adoptarea pilelor de combustie.

VEZI ȘI: Bosch a dezvoltat sistemul de propulsie al camionului Nikola Two Alpha

Iar după ce Bosch va reuși să implementeze aceste noi tehnologii pe camioane, mai rămâne un pas mic pentru introducerea lor și pe turisme. Dar pentru ca acest lucru să se întâmple, costul sistemelor de propulsie cu pile de hidrogen trebuie să scadă, iar reducerea costurilor va veni odată cu comercializarea la scară largă.

Conform unor date inițiale, pentru a parcurge 100 de kilometri, un camion modern de 40 de tone va avea nevoie de până la 8 kilograme de hidrogen. Rezervoarele pot fi umplute rapid, la fel ca cele de motorină sau benzină, iar rezultatul în urma rulării este apa.

De asemenea, pentru ca aceste sisteme să prindă la public este nevoie de o rețea mult mai mare de stații de alimentare. Spre exemplu, în Germania, în acest moment există puțin peste 60 de stații unde poți încărca un rezervor cu hidrogen.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.