Camionul autonom care îndulcește productivitatea trestiei de zahăr
Camionul autonom Volvo poate crește semnificativ productivitatea cultivatorilor brazilieni de trestie de zahăr și tensiunea șoferilor de camion, dacă se gândesc la viitor.
OK! După ce v-am spus de testele pe care Volvo Trucks le-a efectuat cu un Volvo FMX autonom în mina Kristineberg și despre testele cu gunoiera Volvo FM autonomă, a venit momentul să trecem Atlanticul pentru un nou proiect, de această dată în agricultură.
Vorbim de un proiectul de cercetare pe care Volvo Trucks îl derulează în Brazilia, cu scopul de a evalua modul în care sistemele cu grade diferite de automatizare pot contribui la creșterea productivității și siguranței în agricultură.
În prezent, aproximativ 4% din recolta de trestie de zahăr se pierde, deoarece camioanele trec peste plantele tinere, care vor forma recoltă anul următor.
Astfel, pentru a nu compromite viitoarele recolte, Volvo a testat pe terenurile întinse ale fabricii de zahăr Usina Santa Terezinha Group din Maringa, un camion autonom ghidat cu mare precizie.
Camionul a fost dezvoltat pentru a studia modul în care tehnologia autonomă face posibilă evitarea deteriorării solului și a culturilor, cu scopul de a crește veniturile, existând premisele obținerii unor recolte mai mari cu până la 10 tone la hectar pe an.
În prezent, trestia de zahăr este adusă de pe câmp cu ajutorul mașinilor de recoltat și al camioanelor clasice, care se deplasează alăturat, la viteză redusă. Atunci când un camion este încărcat complet și pleacă să descarce, un altul i se alătură mașinii de recoltat și procedeul se repetă.
Marea provocare pentru șoferul este să se sincronizeze cu viteza mașinii de recoltat și, în același timp, să se concentreze în întregime asupra conducerii pe propriile urme, pentru a nu strivi plantele din apropiere, care vor deveni recoltele anului următor.
Volvo Trucks a rezolvat această problemă prin intermediul unui sistem de asistență pentru șofer care automatizează conducerea.
Acesta se asigură că autocamionul își păstrează întotdeauna traseul exact, atunci când se deplasează către mașina de recoltat și alături de aceasta, dar și atunci când se îndepărtează, astfel încât plantele să nu fie strivite sub roțile acestuia.
VEZI ȘI: Uzina MAN din Steyr a produs camionul cu numărul 200.000
Cu ajutorul senzorilor GPS, camionul parcurge un traseu pe bază de coordonate, de-a lungul câmpului de trestie de zahăr, precum tractoarele agricole actuale, care utilizează sisteme de poziționare de precizie.
Două giroscoape fac ca nu numai roțile din față, ci întregul vehicul să fie direcționat cu mare precizie, pentru a preveni devierea cu mai mult de 25 mm de la traseul prestabilit. Spre exemplu, cele mai avansate sisteme de ghidare din agricultură actuale au o abatere de până la 2 mm.
Atunci când încarcă, șoferul poate alege să regleze viteza cu ajutorul sistemului de cruise control (pilot automat) al vehiculului, sau să accelereze și să frâneze manual.
Deoarece șoferul este eliberat de povara solicitantă și obositoare la maximum de a se concentra pentru a manevra cu mare precizie camionul, acestuia îi este mai ușor să își păstreze concentrarea și să lucreze mai relaxat și mai sigur, pe tot parcursul turei.
În această vară, proiectul de cercetare va trece în faza de dezvoltare a produselor, ceea ce va face posibilă testarea mai multor vehicule.
După aceea, se așteaptă ca soluția să devină disponibilă pe piață, în viitorul apropiat.
În acest an, Volvo Trucks Brazilia va pune, deja, la dispoziția clienților săi din industria trestiei de zahăr un sistem avansat de citire a hărților, bazat pe GPS, care îi oferă șoferului o posibilitate mult mai bună de a urma un traseu prestabilit, deși direcția va fi, încă, manevrată manual, în această etapă.
Camionul autonom utilizat pentru transportul trestiei de zahăr este unul dintre proiectele de cercetare și dezvoltare din cadrul Volvo Trucks pentru vehiculele automatizate.