BREAKING NEWS: Germania a suspendat aplicarea legii privind salariul minim

BREAKING NEWS: Germania a suspendat aplicarea legii privind salariul minim

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a anuntat prin intermediul unui comunicat de presa trimis catre presa in aceasta dupa-amiza ca, Germania a luat decizia de a suspenda temporar aplicarea normelor privind salariu minim pentru transportatorii care traverseaza (tranzit) tara, potrivit Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL). Anuntul a fost facut de Andreas Nahles, ministrul Muncii si Protectiei Sociale din Germania,  in urma intalnirii a treisprezece tari membre UE cu directiile generale CE de transport si locuri de munca, si dupa implicarea IRU.

Legea se aplica in continuare companiilor de transport din afara Germaniei care efectueaza operatiuni de incarcare si descarcare in aceasta tara.

BREAKING NEWS: Germania a suspendat aplicarea legii privind salariul minim

Din comunicatul trimis de UNTRR, reiese ca uniunea s-a implicat activ in solutionarea acestei legislatii care prevedea ca incepand cu 1 ianuarie 2015, introducerea unui salariu minim legal in valoare bruta de 8.50 Euro pe ora, care se va aplica si soferilor profesionisti straini care efectueaza operatiuni de transport international de marfa si persoane catre si din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei. Pentru fiecare ora lucrata de un sofer roman pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – si nu cel din Romania. Amenda pentru nerespectarea salariului minim in Germania poate ajunge pana la 500.000 Euro!

De asemenea, UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel national, european si international, impotriva aplicarii legii salariului minim din Germania transportatorilor romani, avertizand ca aceasta lege afecteaza libera circulatie a serviciilor in cadrul UE.

Uniunea a solicitat, inca de la anuntarea introducerii acestei legi, Guvernului Romaniei sa sprijine transportatorii rutieri romani prin masuri urgente impotriva aplicarii abuzive a noii legi privind salariul minim din Germania (MiLoG). Germania creeaza un precedent periculos pentru UE, impunand regulile sale nationale celorlalte 27 State Membre UE, fara Comisia Europeana sau Parlamentul European!

Inca din data de 19 ianuarie 2015, UNTRR a solicitat Guvernului Romaniei sa se alature demersurilor celorlalte guverne europene si sa solicite Guvernului Germaniei sa introduca un moratoriu pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania, avand in vedere ca acestia reprezinta companii care nu sunt stabilite in Germania.

Suspendarea salutata la nivel international
IRU saluta decizia guvernului german de a introduce un moratoriu privind operatiunile de tranzit. Cu toate acestea, moratoriul ar trebui sa fie extins si sa ramana in vigoare pana la clarificarea juridica deplina, inclusiv pentru transportatorii internationali IRU a solicitat o intalnire cu Ministerul German al Muncii cat mai curand posibil pentru a cauta solutii practice la problemele administrative si probleme ramase cu posibila aplicare a noii legi care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2015.

Follow #infotrucker

4 comentarii

  1. VT880

    02/02/2015 at 8:32 PM

    Atentie ,suspendarea se refera doar la tranzit , restul operatiuniilor de incarcare /descarcare sint inca sub incidenta normelor de aplicare !!!

  2. Alex

    03/02/2015 at 12:53 AM

    Germania doreste eliminarea concurentei neloiale, si anume: un transportar din estul Europei plateste 2-4 eur pe ora dar face cabotaj pe teritoriul Germaniei. In acest caz este clar ca un transportatorul din est isi permite sa faca transport mai ieftin decat transportatorul German. Daca cabotajul ar fi interzis, as considera aceasta lege o aberatie…dar cum nu este….

  3. constantin

    10/02/2015 at 10:49 AM

    PROSTANI DE POLITICIENI CARE HABAR NU AU CE INSEAMNA CUM E SA FI SOFER …SA MUNCESTI SI SA LOCUIESTI INTR-O CABINA DE 2m PATRATI CU SAPTAMANILE SAU CU LUNILE PE 1000 LEI PE CARTEA DE MUNCA DUPA TOATE EXAMENELE PRIN CARE TRE SA TRECI SA POTI CONDUCE O RABLA DE CAMION DE CAD TOATE DE PE EL ; PAUZA DE CELE MAI MULTE ORI O FACE DOAR CAMIONUL PT CA SOFERUL TREBUIE SA SE DESCARCE/INCARCE SINGUR , MANANCI IN TIMP CE CONDUCI , FACI DUS PE UNDE APUCI SI ESTI TOT TIMPUL PLECAT DE ACASA DEPARTE DW FAMILIE! SA NU MAI POMESC DE AMENZILE USTURATOARE PE CARE TOT SOFERULUI I SE IMPUTEAZA DIN SALARIU ! TOTI CEI CARE SE OPUN SALARIULUI MINIM IMPUS DE GERMANIA O FAC DOAR PT CA AU NEVOIE SA RAMANEM IN CONTINOARE NISTE SCLAVI FARA DREPTURI PE SALARII MIZERABILE! URCATIVA VOI LA VOLANUL UNUI TRAILER CRETINILOR SA VEDETI CE-NSEAMNA SOFERIA CU ADEVARAT , CATE 15-18 ORE CU OCHII DESCHISI IN FIECARE ZI !

  4. Costi Dinca

    11/02/2015 at 7:51 PM

    Minciuni!Da este salutata de transportatorii care si asa isi bat joc de soferi.Si poate de soferii care nu isi cunosc drepturile.De ce nu vorbeste publicatia dumneavoastra si celelate publicatii de profil despre viata reala si despre batjocura la care sunt supusi soferii profesionisti?Banul dicteaza politica dumneavoastra editoriala.Nu realitatea strigatoare la dumnezeu!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.