Brennerbahn a împlinit 150 de ani de la inaugurarea

Brennerbahn a împlinit 150 de ani de la inaugurarea

Pe 24 august 1867, erau inaugurați cei 125 de kilometri a primei căi ferate ce traversa Alpii și leagă orașul austriac Innsbruck de orașul Bolzano, Italia.

Inițial, legătura feroviară trebuia să lege centrul imperiului austro-ungar de zona de nord a Italiei (Lombardo-Veneto), controlată la aceea vreme tot de Viena.

Încă de la început, calea ferată a avut o importanță strategică deosebită în zonă. Dacă în momentul proiectării sale aceasta trebuia să faciliteze pe lângă transportul de mărfuri și călători, transportul trupelor austriece în zona italiană controlată din Tirolul de Sud, în prezent, Brennerbahn este o linie strategică între Polonia și Palermo.

Pentru a putea fi construită calea ferată Brenner, compania de cale ferată a Tirolului de Sud (Tiroler Staatsbahn) a fost privatizată în 1858.

La acel moment, construcția unei căi ferate care să străbată Alpii era o lucrare extrem de dificilă, dacă vreți, la fel de dificilă precum construcția Canalului Panama de la început de secol XX. Cu toate acestea, linia feroviară montană a fost construită în numai 3 ani (între 1864 și 1867) conform planurilor și sub conducerea lui Karl Etzel, ca parte a legăturii de la Kufstein la Ala.

În acest caz, munții nu au fost trecuți cu o singură galerie de tunel, ca în cazul tunelului Frejus sau a noului tunel de bază. Aceasta a fost construită pe la suprafață, urcând până la 1.371 metri altitudine cu pante maxime permise de 25%. Acolo un a fost necesar, pentru a reduce panta au fost construite tuneluri sau s-a excavat stânca.

VEZI ȘI: Franța. Se anunță o toamna plină de proteste împotriva legii privind reforma muncii

La 24 august 1867, după 3 ani de muncă a aproximativ 20.000 de muncitori, linia dintre Innsbruck și Verona a fost finalizată, porțiunea dintre Verona și Trento fiind inaugurată mai devreme, în 1859.

După bombardamentele efectuate de aliați între 1943 – 1945 pentru a opri armata germană, Brennerbahn a avut nevoie de lucrări de reabilitare la care au fost implicați 11.000 de muncitori.

După Al Doilea Război Mondial, traficul de mărfuri și călători a crescut constant, astfel că s-a luat în calcul construcția tunelului de bază – cel mai lung tunel de cale derată din lume – care va facilita un tranzit mai rapid al trenurilor.

 

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *