In Focus

Brexit: Traficul de camioane între Franța și Marea Britanie s-a dublat în ultimele zile

Cu doar câteva zile înainte de Brexit, traficul de camioane între Franța și Marea Britanie a crescut de la 6.000 la 12.000 pe zi în ambele sensuri.

Dublarea traficului de camioane este o consecință a stocării masive de mărfuri în depozite de către britanici, care anticipează proceduri vamale greoaie odată cu sfârșitul pieței unice la 1 ianuarie 2021. Conform statisticilor, niciodată nu au trecut atât de multe tone de mărfuri între Franța și Marea Britanie într-o perioadă de timp atât de scurtă.

Brexit: Traficul de camioane între Franța și Marea Britanie s-a dublat în ultimele zile

De exemplu, industria auto a livrat milioane de piese pentru câteva săptămâni. Numai în acest sector, numărul camioanelor care transportă componente pentru fabricile de automobile a crescut cu 35%. De asemenea, britanicii au stocat și produse farmaceutice din Uniunea Europeană.

Cea mai surprinzătoare este varietatea de produse, de la tractoare și echipamente de construcții, până la vehicule de lux, așa cum a specificat CEO-ul portului Boulogne într-un interviu acordat publicației Le Monde,

Consecințele stocării masive de mărfuri în depozite nu au întârziat să apară.

Marți, 16 decembrie, timpii de așteptare în porturile Calais și Dunkerque au atins noi recorduri, fiind chiar și de 10 ore, în timp ce cozile kilometrice de camioane de pe A16 sunt omniprezente.

Pentru a preîntâmpina problemele din zonă, autoritățile franceze au activat începând din 8 decembrie un plan de reglementare a traficului pentru camioane. Însă, acesta nu rezolvă o altă problemă majoră, aceea de supraaglomerare a spațiilor de parcare pentru camioane.

VEZI ȘI: Cele mai înspăimântătoare poduri din America pentru șoferii de camion

Pe măsură ce traficul de camioane între Franța și Marea Britanie este într-o creștere rapidă, serviciile feribot și navetele prin Eurotunnel au fost reduse, din cauza pandemiei de COVID-19. Eurotunnel a redus navetele pentru camioane de la 7 la 6, iar porturile din Calais, P&O a eliminat două feriboturi, reducând traficul de la 9 la 7, ceea ce înseamnă o scădere de 1000 de camioane, care pot traversa Canalul.

Cu toate acestea, Eurotunnel a înregistrat un trafic record de la începutul anului, navetele sale traversând 1.3 milioane de camioane.

Cozile de mii de camioane anunțate începând cu 1 ianuarie 2021 dau fiori reci oricărui transportator sau șofer de camion, însă explozia traficului de camioane din decembrie, ar putea liniști situația din prima lună a lui 2021. În plus, așa-numita frontieră inteligentă, destinată în principal traficului de camioane, a funcționat bine în cadrul testelor, iar parcările de camioane create ar putea absorbi traficul suplimentar.

Însă, transportatorii nu văd această creștere a traficului de camioane dintr-o perspectivă favorabilă, considerând, pe bună dreptate, că situația este gestionată prost, atât de porturi și terminalele Eurotunnel, cât și de autorități.

Aceștia se tem de ce este mai rău începând cu 1 ianuarie 2021.

Om trăi și-om vedea…

Din aceeași categorie...

Back to top button