In Focus

Brexit: Traficul scăzut de camioane ar putea fi liniștea de dinaintea furtunii

Traficul scăzut de camioane înregistrat între Uniunea Europeană și Marea Britanie, la început de 2021, ar putea fi liniștea de dinaintea furtunii.

Haosul de la finalul lui 2020 din Kent, noile proceduri de frontieră, care au intrat în vigoare odată cu terminarea perioadei de tranziție Brexit, și stocurile suficiente de mărfuri din depozitele britanice au făcut ca traficul de camioane dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie să fie unul scăzut în primele zile ale lui 2021.

Însă, acestă situație ar putea fi liniștea de dinaintea furtunii, odată ce schimbul comercial de mărfuri dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie va reveni la valori normale.

Un raport al guvernului britanic arată că atunci când traficul comercial va reveni la capacitate maximă, până la 7.000 de camioane ar putea aștepta îmbarcarea în același timp în Kent.

Potrivit unui articol publicat pe 30 decembrie de Bloomberg, care citează Transporeon, un ”număr dramatic” de transportatori rutier de mărfuri din Uniunea Europeană au refuzat curse pentru Marea Britanie, chiar și în prezența unor contracte deja semnate, de teamă repetării unui haos similiar de la final de 2020, când peste 10.000 de camioane au fost blocate mai multe zile în zona Kent, din cauza noii tulpini de coronavirus.

De asemenea, noile proceduri de frontieră, care au intrat în vigoare odată cu terminarea perioadei de tranziție Brexit, au fost un alt motiv pentru care transportatorii rutieri nu au vrut să riște. Acordul încheiat între guvernul britanic și Comisia Europeană evită plata taxelor, dar nu elimină procedurile vamale și toate controalele asupra mărfurilor.

VEZI ȘI: Britanicii au deschis 20 de noi locații pentru testare COVID-19 a șoferilor de camion

Astfel, principala temere post Brexit pentru transportatorii rutieri o reprezintă documentația vamală care trebuie prezentată la intrarea în Marea Britanie sau Uniunea Europeană și verificările ce vor fi efectuate asupra șoferilor, vehiculelor comerciale și încărcături.

Deocamdată, Marea Britanie nu pare să sufere din cauza acestei situație, deoarece tocmai de teama consecințelor Brexitului, importatorii și industriile și-au mărit stocurile în ultimele luni ale anului trecut.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button