Brexit, un haos anunțat cu cozi cu peste 7.000 de camioane în Kent

Brexit, un haos anunțat cu blocaje cu peste 7.000 de camioane
Chiar dacă Uniunea Europeană și Marea Britanie vor ajunge la un acord comercial în privința Brexit-ului, haosul de pe Insulă nu va putea fi evitat.

Guvernul Marii Britanii vrea să dea vina pe industria de transport și avertizează cu privire la cozile cu peste 7.000 de camioane, care s-ar putea forma în Kent, în cel mai „rezonabil” rău scenariu al Brexit-ului.

Brexit, un haos anunțat cu cozi cu peste 7.000 de camioane în Kent

Reprezentanții industriei de transport din Marea Britanie spun că au nevoie de indicații clare despre ceea ce va urma și că au nevoie de o perioadă de pregătire pentru ca transportul să rămână în picioare și pentru a nu se crea haos. De asemenea, reprezentanții industriei spun că au nevoie de acces la sistemele IT naționale și la un set de prevederi clare.

Aceștia au cerut acces la programele Smart Freight și GVMS, noile sisteme de gestionare a trecerii frontierelor în special pentru a putea școli personalul care va lucra direct în aceste sisteme, adică șoferii și personalul din logistică.

Guvernul Marii Britanii întărzie însă cu stabilirea un prevederi, iar aplicația Smart Freight va fi disponibilă în versiunea Beta de test abia în decembrie. Mai mult, guvernanții au lansat o campanie de mobilizare cu motto-ul „Time is Running Out“ în încercarea de a mai salva situația.

Laburiștii spun însă că această inițiativă, fără a dispune de toate sistemele necesare, este ca atunci când ai vrea să faci o prăjitură, dar nu ai cu ce să aprinzi cuptorul.

Un lucru este clar, o dată cu ieșirea Marii Britanii din piața comună a Uniunii Europene, chiar dacă nu vor exista încă puncte vamale de control, tot vor exista prevederi noi și documente care trebuie completate, iar în acest moment jucătorii din industrie nu sunt pregătiți pentru așa ceva.

VEZI ȘI: Transportul rutier de mărfuri pus sub presiunea reducerii emisiilor de CO2

Pentru a nu exista întreruperi în fluxul de aprovizionare, aplicația Smart Freight ar trebui să ajute la fluidizarea traficului și prin încărcarea unor documente să se obțină un permis de trecere. În cazul în care în portul Dover sau la ieșirea din Eurotunel documentele nu sunt în regulă, guvernanții amenință cu intoducerea unei amenzi de 300 de lire.

În schimb, reprezentanții asociaților de logistică spun că este inacceptabil ca toată răspunderea să cadă în sarcina șoferului. În plus, aceștia afirmă că introducerea unui persmi de trecere crează o graniță economică, ceea ce ar duce la și mai multă briocrație.

Michael Gove, ministrul de stat responsabil cu Brexit-ul, face presiuni pentru o ieșire fără un acord comercial. Transportatorii spun însă că în acest caz doar 50 – 70% dintre companiile mari ar putea prezenta toate documentele necesare pentru intrarea în Uniunea Europeană.

Situația este și mai complicată în cazul companiilor mici, doar 20 – 40 de procente dintre acestea fiind pregătite pentru așa ceva. Transportatorii spun că și importurile și exporturile vor fi în impas, cele mai mari probleme fiind la aprovizionarea cu alimente, medicamente și echipamente medicale.

Conform acestui scenariu, ținând cont de gradul de pregătire al companiilor, vom putea avea coloane de peste 7.000 de camioane și o întârziere de cel puțin 2 zile în zonele de tranzit. De aceleași probleme se vor lovi și companiile de pe continet, chiar dacă acestea sunt mai bine organizate din punctul de vedere al documentelor.

În mod normal, într-o săptămâna tranzitează canalul aproximativ 40.000 de camioane, iar o coloană de 7.000 de camioane înseamnă haos total.

În aceste condiții, unele companii iau deja în calcul să nu mai efectueze curse pe această rută, în special cele din Europa. În prezent Marea Britanie este mai dependentă de UE, decât UE de Regatul Unit.

Guvernul Marii Britanii spune că situația se va îmbunătății în primul trimestru din 2021 pentru că transportatorii se vor adapta noilor reglementări.

Dar, niciun politician nu a prezentat un scenariu cu situațai din perioada imediat următoare a Brexit-ului și ce se va întâmpla cu lanțurile de aprovizionare în cazul controalelor din portul Dover și Eurotunel.

Follow #infotrucker