Budweiser, prima marfă din lume livrată de un camion autonom

Budweiser, prima marfă din lume livrată de un camion autonom

Cât ne-am ocupat noi de mărci pământene de camioane, de expoziții internaționale și alte chestii, băieții de la Otto n-au stat cu mâinile în sân.

Aceștia au reușit să facă prima livrare din lume cu un camion complet autonom. Da, ați citit bine! Și, pentru ca lucrurile să fie cu adevărat spectaculoase, această primă livrare din lume efectuată cu un camion complet autonom a fost de bere, dar nu ori și care, ci Budweiser.

Prețioasa încărcătură, atât de utilă bărbaților în zilele toride de vară, la meciurile de soccer, așa cum spun americanii, sau în momentele de relaxare a fost transportată prin statul Colorado complet autonom pe distanța de 120 de mile.

Budweiser, prima marfă din lume livrată de un camion autonom

Otto, compania fontată în ianuarie 2016 de foștii angajați Google, Anthony Levandowski, Lior Ron, Don Burnette și Claire Delaunay, justifică acest pas uriaș ca o urgență de a face rețeaua de transportul mai sigură și mai eficientă atât pentru șoferi cât și pentru clienți deopotrivă.

Astfel, în parteneriat cu Anheuser-Busch, și cu sprijinul deplin din partea statului Colorado, Otto a transportat 51.744 cutii de bere Budweiser de la Fort Collins, prin centrul orașului Denver pe Interstate 25, până în Colorado Springs.

Camionul a cărui accelerație, frânare și direcție este controlată de sistemul Otto, a utilizat camerele, radarele și senzori montați pe acesta pentru a „vedea” drumul, și asta, fără nicio intervenție umană. În fapt, șoferul profesionist al celor de la Otto nu a stat pe scaunul șoferului, ci așezat confortabil pe patul din spate, de unde a monitorizat sistemul autonom pe distanța celor 120 de mile.

VEZI ȘI: O nouă companie care produce camioane autonome

În viziunea companiei americane recent achiziționate de Uber, acest transport este urmatorul pas în ceea ce privește un viitor sigur și productiv al industriei de transport.

Condusul autonom transformă industria prin:

  • Reducerea fatalității pe drumurile publice. Aproape o jumătate din accidentele fatale se întâmplă pe autostrăzi, iar 94% dintre acestea sunt cauzate de erori umane, conform Departamentului de Stat pentru Transport din SUA.
  • Reducerea consumului de combustibil și, prin urmare, reducerea emisiilor cauzate de camioane de marfă, care sunt în prezent responsabile pentru 28% din emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor rutiere.
  • Îmbunătățește utilizărea camioanelor și furnizează soluții durabile pentru deficitul de șoferi, care continuă să facă presiuni asupra conducătorilor auto actuali forțându-i să lucreze ore lungi cu riscul de a nu mai conduce în condiții de siguranță.

Conform Otto, un camion echipat cu sistemul său, dă posibilitatea șoferilor profesioniști să se poată odihni în călătoriile lungi de pe autostradă, în timp ce camionul continuă să ruleze.

Budweiser, prima marfă din lume livrată de un camion autonom

Din punct de vedere al impactului mediatic, Budweiser s-a deovedit a fi partenerul perfect pentru acest experiement istoric. Camioanele sale sunt sinonime cu transport tipic american, imaginea sa iconică având un impactul real în ceea ce privește șofatul în siguranță și reducerea emisiilor de carbon. De altfel, acest parteneriat reprezintă doar începutul, cele două companii fiind interesate să transforme transportul comercial împreună.

În ceea ce privește livrarea de bere, compania Otto nu a specificat data la care a avut loc, însă putem specula că aceasta s-a produs în vara acestui an, la puțin timp după lansarea oficială a sistemului.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker