Bulgaria va face opoziție actualei forme a Pachetului de Mobilitate

Bulgaria va face opoziție actualei forme a Pachetului de Mobilitate

Bulgaria va face opoziție actualei forme a Pachetului de Mobilitate, deoarece are un impactul negativ asupra transportatorilor bulgari.

Deoarece nu este de acord cu actuala formă a Pachetului de Mobilitate, care va afecta într-un mod dramatic transportatorii bulgari, ministrul transporturilor din Bulgaria a anunțat că va face opoziție actualei forme a Pachetului de Mobilitate aprobat de Parlamentul European.

Aceasta decizie vine ca urmare a unui studiu realizat de firma de consultanță King pentru asociația de transport bulgară SMS, și prezentat la începutul lunii octombrie ministrului transporturilor din Bulgaria, Rosen Zelazkov.

Impactul negativ al noilor măsuri îngrijorează serios guvernul de la Sofia, deoarece în 2018, mii de companii de transport au produs o cifră de afaceri de 2.8 miliarde de euro, egală cu 6% din PIB-ul țării, cea mai mare parte din această sumă fiind generată de transportul internațional de mărfuri.

Scenariul din studiu arată că dacă Pachetul de Mobilitate ar intra în vigoare, în varianta aprobată de Parlamentul European, 6.500 de companii de transport ar putea pune lacătul pe ușă, punând pe liber 14.000 de lucrători și generând o gaură la PIB de 1.3 miliarde de euro.

Măsura care-i afectează cel mai mult pe est-europeni este aceea care impune întoarcerea camioanelor în țara de origine cel puțin o dată la patru săptămâni, pentru a diminua cabotajul rutier și să a reducă exploatarea șoferilor.

Însă, această măsură va crește numărul de kilometri rulați pe gol, într-un procent care ar putea ajunge la 50% și va crește costurile companiilor.

Autorii raportului subliniază, de asemenea, că aceasta măsură va crește și emisiile de CO2 a camioanelor, valoare estimată fiind de 88 de milioane de tone/an.

VEZI ȘI: UE susține financiar construcția noului terminal feroviar din Calais

Această măsură va închide multe companii de transport mici și mijlocii, în timp ce le va împinge pe cele mai mari să emigreze în Europa de Vest, inversând o tendință care se întâmplă de 20 de ani.

Potrivit raportului, astăzi sunt în jur de 26.000 de camioane înmatriculate în Bulgaria care circulă pe drumurile din Europa, cu o vechime medie de 3 ani.

O altă prevedere care va dăuna companiilor bulgare, dar și altor companii est-europene, este interdicția de efectuare a repausului săptămânal normal în cabina camionului. Studiul spune că aceasta va crește costurile companiilor pentru zonele de parcare și, în cele din urmă, pentru cazarea șoferilor în spații adecvate.

Al treilea element negativ este obligația de plată a salariului șoferului la minimul impus în țara în care își desfășoară cel mai des activitatea. În acest caz, costurile pentru companii vor crește nu numai pentru creșterea salariilor, ci și pentru procedurile administrative pe care diferitele țări le impun, cum ar fi, de exemplu, declarațiile de detașare din Franța.

Ministrul transporturilor din Bulgaria, Rosen Zelazkov, a declarat că guvernul din care face parte nu se opune Pachetului de Mobilitate în ansamblul său, ci doar măsurilor considerate cele mai restrictive pentru companiile din țara sa, căutând aliați în lupta pentru a schimba regulile.

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.