Bulgaria vrea să conteste legalitatea Pachetului de Mobilitate la CJUE

Bulgaria vrea să conteste legalitatea Pachetului de Mobilitate la CJUE
Bulgaria vrea să conteste legalitatea Pachetului de Mobilitate la Curtea Europeană de Justiție (CJUE), iar pentru asta caută aliați printre țările din Europa de Est.

Dumping social, un preț corect pe kilometru sau practici corecte din punctul de vedere al concurenței. Asta își propune să rezolve Pachetul de Mobilitate adoptat pe 8 iulie de Parlamentul European.

Bulgaria vrea să conteste legalitatea Pachetului de Mobilitate la CJUE

Totuși, la inițiativa Bulgariei, o serie de țări din Europa de Est vor să conteste noul pachet legislativ pentru transport al Uniunii Europene la Curtea Europeană de Justiție (CJUE).

Pachetul de Mobilitate conține prevederi precum faptul că la fiecare opt săptămâni un camion trebuie să revină în țara unde este înmatriculat și alte restricții legate de cabotaj. Tocmai aceste prevederi deranjează cel mai mult companiile de transport din Europa de Est.

Bulgaria consideră că Pachetul de Mobilitate este discriminatoriu la adresa companiilor de transport și șoferilor de camion, motiv pentru care vrea să-l atace la CJUE.

Rosen Zhelyazkov, ministrul transporturilor din Bulgaria, a declarat acest lucru imediat după adoptarea pachetului legislativ în plenul Parlamentului European, pe data de 8 iulie. Acesta a făcut un apel la autoritățile din România, Polonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Malta, Cipru și Estonia să se alăture acestui demers.

Gitanas Nauseda, președintele Lituaniei, a anunțat că este de acord cu această inițiativă spunând că este normal ca fiecare țară din Europa de Est să-și apere interesele. Acesta a mai declarat că este un nonsens ca fiecare camion să revină în țara unde este înmatriculat, iar asta duce în plus și la o creștere a poluării din cauza drumurilor inutile, ceea ce contravine ambiților Uniunii Europene de a reduce emisiile de CO2.

VEZI ȘI: Quantron și-a extins portofoliul cu autoutilitare propulsate cu hidrogen

Pe de altă parte, declarația președintelui Lituaniei confirmă faptul că un număr infim de companii din țările mai sus menționate au activitate în țara de origine, majoritatea efectuând exclusiv transport intracomunitar, ceea ce înseamnă că șoferii acestora trăiesc în cabina camionului cu lunile.

Europarlamentarul danez Marianne Vind spune că Pachetul de Mobilitate a fost conceput pentru a oferi șoferilor condiții mai bune de lucru, o concurență corectă între companii și că țările din Europa de Est sunt împotrivă pentru că multe companii de transport și-au construit o afacere exploatând lacune legislative și plătind șoferii cu salariul minim posibil.

Pachetul de mobilitate reglementează aceste lucruri și de aici opoziția țărilor din Europa de Est, a concluzionat Marianne Vind, care nu crede că această inițiativă poate avea succes.

Aceasta a mai adăugat că Pachetul de Mobilitate a fost adoptat în Parlamentul European cu o largă majoritate și țările din Europa de Est nu au motive să atace această inițiativă pentru că acest pachet legislativ asigură nu doar o concurență corectă pe piață ci îmbunătățește substanțial viața șoferilor din întreaga Uniune Europeană.

Follow #infotrucker