
Daimler Buses va avea un stand de 2.700 mp la Busworld Europe 2023 din Bruxelles (7-12 octombrie), în care va expune 8 autobuze și autocare Mercedes‑Benz și Setra.
Alte trei vehicule de la cele două mărci vor fi expuse în zona exterioară, inclusiv două modele spectaculoase pregătite pentru teste. Numeroase premiere legate de subiectul electromobilității, siguranței și sustenabilității, inovații pentru autobuze și autocare turistice, servicii noi de la Omniplus și aniversarea BusStore se numără printre atracțiile Daimler Buses la Busworld 2023.
Versatilul și economicul autobuz interurban Mercedes‑Benz Intouro hybrid va întâmpina vizitatorii la intrarea în expoziția de autobuze și autocare. La interior, electricul eCitaro fuel cell în versiunea solo va fi prezentat în premieră. Lângă el, un eCitaro cu cea mai nouă generație de baterii NMC3 și șasiul de autobuz urban eO500U va avea premiera europeană. Pentru teste este disponibil un Mercedes‑Benz eCitaro G fuel cell.
Mercedes‑Benz Tourismo reprezintă autocarele turistice din segmentul business la stand. Înaintea expoziției, modelul a fost actualizat în multe aspecte, combinând eficiența costurilor cu siguranța și confortul. Toate vehiculele cu steaua Mercedes au o serie de noi sisteme de siguranță și asistență. Mercedes‑Benz este un sinonim pentru siguranță, iar acest lucru va fi din nou evident la Busworld Europe 2023.
De la Busworld nu putea lipsi nici Setra. Recent lansata serie MultiClass LE va fi prezentată în premieră la un târg. Modelul intercity cu intrare joasă este foarte versatil și la fel de remarcabil când este operat ca autobuz urban sau în traficul periurban.
Noul vârf de gamă S 518 LE va fi expus în zona exterioară: gigantul intercity cu 3 axe și 14,5 metri lungime este pregătit pentru teste cu potențialii clienți. Standul Setra va fi completat de un model ComfortClass HD, TopClass HDH și de autocarul cu etaj Setra S 531 DT, recent restilizat.
Daimler Buses la Busworld 2023: MirrorCam în loc de oglinzi, la cerere
La Busworld Europe 2023, Daimler Buses va prezenta o gamă largă de sisteme de asistență noi sau cu funcționalitate extinsă. De exemplu, noul Active Brake Assist 6 (ABA 6) pentru autocare sau autobuze cu podea înaltă utilizează o combinație de radare cu undă scurtă și lungă, precum și o cameră video. ABA 6 poate implementa independent frânarea de urgență ca reacție la pietoni și bicicliști, dar reacționează mai precis și la obstacolele staționare din curbele largi și la traficul cu multe benzi, schimbări de bandă sau trafic alternativ.
Daimler Buses introduce și Preventive Brake Assist 2 pentru autobuze cu podea joasă. Sistemul poate reacționa la obstacole staționare și în mișcare, inclusiv pietoni și bicicliști. În anumite limite, el poate stăpâni mai multe obstacole în același timp.
Noul sistem de de asistență la virare Sideguard Assist 2, bazat de asemenea pe radar, avertizează mai precis de pericolul de coliziune cu pietoni, bicicliști și obstacole staționare, datorită noului concept de senzori. În plus, sistemul este acum utilizat și pe partea șoferului, îmbunătățind siguranța și în timpul virajelor la stânga.
VEZI ȘI: Daimler Buses va livra cel puțin 95 de autobuze electrice eCitaro în Haga
Un sistem complet nou este Frontguard Assist, bazat tot pe radar. El detectează și avertizează prezența obstacolelor sau a oamenilor direct în fața vehiculului, la viteze sub 15 km/h. Combinate, Sideguard Assist 2 și Frontguard Assist oferă un sistem complet de avertizare pentru obstacole și persoane în lateralele și fața vehiculului.
Tot nou este și Traffic Sign Assist. El compară viteza actuală a vehiculului cu viteza permisă pe acel sector și avertizează șoferul dacă circulă cu o viteză prea mare.
În viitor, toate modelele de autobuze și autocare Mercedes‑Benz și Setra vor fi disponibile opțional cu sistemul MirrorCam în locul oglinzilor clasice. Avantajul este extinderea câmpului de vizibilitate directă prin ferestre și o vizibilitate mai bună în spate în întuneric, datorită amplificării luminii reziduale. Față de oglinzile clasice, MirrorCam depășește mult mai puțin limitele vehiculului, ușurând manevrele și reducând daunele. În fine, deoarece suprafața frontală este redusă, MirrorCam are un efect pozitiv și asupra consumului.