Stiai ca

Cabinele europene ar putea fi mai lungi cu 1,5 metri. Cheia e sistemul 6×2

Cabinele autotractoarelor europene ar putea fi mai lungi cu până la 1,5 metri, dacă s-ar utiliza o arhitectură 6×2 cu ultima axă viratoare.

Producătorii europeni DAF și Volvo au deja în ofertă autotractoare cu cabine mai lungi, care pot fi folosite în combinație cu semiremorcile standard. Unii șoferi se plâng însă că și acestea sunt departe de confortul modelelor americane. Și totuși, autotractoarele europene ar putea avea cabine cu până la 1,5 metri mai lungi decât vechiul standard.

DAF și Volvo sunt primii producători care au profitat de noile reguli privind lungimea camioanelor din UE, care prevăd posibilitatea de a prelungi cabina cu până la 90 de centimetri. Dintre aceștia, aproximativ 34-35 cm pot fi rezervați pentru prelungirea aerodinamică a părții frontale a cabinei, iar restul pentru extinderea dormitorului.

Cabinele europene ar putea fi mai lungi cu 1,5 metri. Cheia e sistemul 6x2

Și totuși, regula celor 90 de centimetri este doar o simplificare, ea fiind valabilă doar în cazul autotractoarelor 4×2. Mai exact, regulamentul UE prevede că un cap tractor mai aerodinamic poate depăși dimensiunile permise dacă întreaga combinație poate păstra o rază de bracaj de 12,5 metri.

VEZI ȘI: Scanere de imigranți în parcarea belgiană Jabbeke

După cum se știe, o axă spate viratoare poate reduce semnificativ raza de bracare. Astfel, un vehicul 6×2 poate deveni mai manevrabil decât unul 4×2, în ciuda șasiului mai lung. Acest lucru este folosit mai ales la camioanele pentru aplicații municipale, care au nevoie de manevrabilitate sporită în activitatea lor pe străzile înguste din orașe.

Dar arhitectura 6×2 cu axă spate viratoare poate fi folosită și pe modelele pentru distanțe lungi. Un astfel de autotractor poate fi folosit legal în Europa, conform noilor reguli, în combinații ce depășesc 18 metri lungime.

Cabinele europene ar putea fi mai lungi cu 1,5 metri. Cheia e sistemul 6x2

Primul model care profită de acest lucru este Iveco S-eWay FCEV, un cap tractor electric cu celule de combustie alimentate cu hidrogen. Modelul are o parte frontală alungită și rotunjită, pentru o aerodinamică superioară. IVECO avea nevoie de un șasiu mai lung pentru a putea găzdui rezervoarele de hidrogen în spatele cabinei. De aceea, modelul folosește un sistem de propulsie 6×2, cu axă spate directoare.

Combinat cu o semiremorcă standard, el formează o combinație de 18,05 metri lungime. Aceasta poate fi condusă fără aprobări suplimentare pe drumurile europene, deoarece păstrează o rază de bracaj de sub 12,5 metri.

Producătorii pot folosi același principiu și pentru a extinde zona de trăit și de dormit a șoferului. La un astfel de autotractor ce nu ar avea nevoie de rezervoare în spatele cabinei, de exemplu cu sistem de propulsie electric cu baterii, diesel sau LNG, locul în plus de pe șasiu ar putea fi folosit pentru a prelungi dormitorul cabinei cu până la 1,5 metri.

Este puțin probabil însă ca producătorii europeni să dezvolte cabine speciale pentru autotractoare 6×2, știind că pe continentul nostru modelele 4×2 reprezintă marea majoritate a vânzărilor. Totuși, nu este exclus ca o astfel de cabină să fie construită de un carosier, în urma unei comenzi speciale. De asemenea, folosirea noilor generații de camioane americane devine mai simplă în Europa.

Din aceeași categorie...

Back to top button