Cabotajul rămâne o problemă pentru companiile germane de transport

Cabotajul rămâne o problemă pentru companiile germane de transport
Companiile germane de transport sunt nemulțumite de concurența neloială venită din partea companiilor din Polonia, Lituania și Letonia în special.

Practicile de cabotaj ilegal, dumpingul social și prețuri mici pe kilometru reprezintă probleme care trebuie rezolvate rapid pentru a asigura condiții de egalitate pe piața transportului rutier de mărfuri. Reprezentanții BAG și BGL caută soluții pentru o piață afectată serios de pandemia de coronavirus.

Cabotajul rămâne o problemă pentru companiile germane de transport

Criza din martie și aprilie, declanșată de pandemia de COVID-19, nu a trecut încă și se pare că situația va deveni din nou critică în ceea ce privește lanțul de aprovizonare cu produse medicale și de strictă necesitate.

În cadrul emisiunii online FERNFAHRER live, realizată de publicația eurotransport.de, reprezentanții BGL, BAG și din Ministerul Transporturilor, alături de reprezentanții ai companiilor de transport și logistică au analizat situația din Germania, în special cabotajul.

La începutul crizei, pentru a nu periclita aprovizionarea cu produse de strictă necesitate, au fost relaxate prevederile privind transportul rutier de mărfuri, în special cele referitoare la cabotaj, ceea ce a dus la o scădere masivă a prețurilor pe piața germană, în special pentru cei care lucrau prin burse de transport.

Vinovații au fost găsiți rapid, companiile germane acuzând atunci firmele din Europa de Est că practică prețuri de dumping și că exploatează șoferii cărora le plătesc salarii foarte mici.

Ministerul Transporturilor (BMVI) a decis, împreună cu BAG, să demareze ample operațiuni de control pentru a reduce cabotajul ilegal, mai ales la presiunea transportatorilor mici și mijlocii care au început să organizeze demonstrații de protest. S-a ajuns chiar în punctul în care s-a luat în discuție interzicerea completă a cabotajului, ceea ce nu s-a întâmplat.

VEZI ȘI: În 2020, caravana Scania România se mută în online

La unul din ultimele controale au fost verificate 982 de vehicule, 933 dintre acestea pentru respectarea cabotajului. Dintre acestea 225 de camioane aveau transporturi în cabotaj, iar la 70 dintre ele s-a constatat încălcarea legislației.

Până acum au fost efectuate opt acțiuni de amploare, iar procentajul companiilor care încalcă legislația în ceea ce privește cabotajul, dintre cele care practică acest tip de transport, este în medie de 25%. Iar amenzile au fost de zeci de mii de euro.

În cadrul acestor acțiuni de control au fost verificate centre logistice, depozite și companii din domeniul comerțului online, a producătorilor auto și a celor care oferă servicii de transport marfă.

Germania: Cabotajul rămâne o problemă în pentru companiile naționale de transport

În cadrul acestor controale a apărut frecvent numele companiei Amazon, companie care și-a consolidat afacerile în această perioadă și a avut creșteri considerabile, care folosea semiremorci înmatriculate în Germania, dar tractate de vehicule înmatriculate în Polonia și de șoferi ucrainieni, letoni sau lituanieni.

Reprezentanții BAG au constatat că unele camioane aveau deja peste 20 de curse naționale în regim de cabotaj făcute, iar unele verificate la primele acțiuni de control, care atunci se încadrau în limita legală, ajunseseră între timp la 28 de curse sau chiar mai multe.

Reprezentanții Amazon și-au declinat întotdeauna răspunderea motivând că ei lucrează cu companii diverse și că partenerii lor sunt obligați prin contract să respecte toate prevederile legale, dar că ei nu au autoritatea să și verifice acest lucru și că pot doar să rezilieze unele parteneriate dacă li se aduc la cunoștiință încălcările companiei respective.

Concluziile discuțiilor din cadrul emisiunii FERNFAHRER Live au fost că BAG va programa și mai multe controale în perioada următoare și că va încerca să găsească soluții care să ofere și companiilor germane condiții echitabile în raport cu cele ale companiilor din țări precum Polonia, Letonia sau Lituania.

Follow #infotrucker