Camere radar în cascadă “acuzate” că încalcă GDPR-ul în Germania

Camere radar în cascadă “acuzate” că încalcă protecția datelor cu caracter personal în Germania
Comisia de Stat pentru Protecția Datelor din Saxonia Inferioară (LfD) solicită imediat închiderea secțiunii de drum monitorizată cu ajutorul unor camere radar în cascadă.

Camerele radar în cascadă montate pe drumul național B6 între Gleidingen și Laatzen (Hanovra) pe o distanță de 2.2 kilometri, au fost puse în funcțiune pe data de 14 ianuarie.

Camere radar în cascadă “acuzate” că încalcă GDPR-ul în Germania

Sistemul de camere radar în cascadă a fost testat o perioadă de aproape un an și începând cu data de 14 ianuarie este folosit inclusiv pentru acordarea de amenzi celor care depășesc viteza maximă impusă pe acest tronson de 100 km/h.

Motivul, declarat de Christoph Lahmann, reprezentant al comisiei, sunt cele două hotărâri curente ale Curții Constituționale Federale, referitor la cititorul care verifică plăcuțele de înmatriculare.

Lahmann spune că, “trebuie creată o nouă legislație care să vină cu un cadru de funcționare al acestei secțiuni de monitorizare a vitezei, iar abia după aceea poate fi pusă în funcțiune.“

Astfel, anumite paragrafe din legislația care reglementează controlul și supravegherea vehiculelor au fost declarate neconstituționale.

Curtea constituțională federală menționează că înregistrarea completă a tuturor plăcuțelor de înmatriculare, în scopul controlului, ca și colectare de date trebuie să fie făcută conform normelor europene și că nu se mai pot aplica prevederile legale germane, modificate ultima oară în 2008.

VEZI ȘI: DHL se va ocupa de logistica și transportul Jaguar I-PACE eTROPHY Championship

Pe acest tronson circulă în medie peste 15.000 de vehicule zilnic și sunt înregistrate toate plăcuțele de înmatriculare.

Conform noilor reglementări este interzisă stocarea acestora dacă nu există un semn clar de comitere al unor abateri, dar sistemul nu elimină automat aceste informații, ele fiind stocate pentru o perioadă mai lungă de timp.

Așa numita zonă Section Control poate face și diferențiere între anumite tipuri de vehicule, iar operatorul sistemului este poliția din regiunea Hanovra, care și încasează toate sumele provenite din amenzi.

În schimb, Ministerul de Interne nu vene niciun motiv pentru scoaterea din funcțiune a acestui sistem camere de radar în cascadă care măsoară și viteza medie cu care este parcursă distanța de 2.2 km.

Reprezentanții acestuia au afirmat că acest sistem respectă toate normele legislative și că înțelege îngrijorarea Comisiei de Stat pentru Protecția Datelor, dar în același timp precizează că aceste informații nu sunt folosite decât în momentul în care se constată o contravenție.

Și chiar dacă sistemul, spre deosebire de un radar clasic care se activează în momentul în care se depășește viteza legală, monitorizează și înregistrează tot traficul nu contravine legii europene în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal.

Situația va fi analizată la nivel federal de toate autoritățile implicate, dar până atunci sistemul de camere radar în cascadă rămâne funcțional.

Follow #infotrucker