Ansambluri rutiere de tip LHV (25.25 metri) testate in Germania

In prezent, mai multe ansambluri rutiere de tip LHV sunt testate pe autostrazile din Germania, controversatul proiect urmand sa fie extins pe alte noi drumuri nationale.
LHV-urile (Longer Heavier Vehicles) sau vehiculele combinate ECO pot transporta de doua ori mai mult volum de marfa fiind mai lungi pana la 9 metri decat vehiculele de transport conventionale, si anume 16.50 m pentru combinatiile cap tractor – semiremorca si 18.25 m pentru combinatiile camion – remorca independenta.
Ministerul Transporturilor din Germania a anuntat ca ansamblurile rutiere de peste 25.25 m au fost autorizate sa circule pe aproximativ 90 de sectoare de drumuri. In cadrul acestui program de teste sunt implicate 12 landuri, cele mai noi fiind Baden-Württemberg si North Rhine-Westphalia.
In cadrul testului ce se desfasoara pana la sfarsitul lui 2016, sunt implicate 45 de companii de transport cu 119 camioane de pana la 25.25 metri. Autorizarea unor astfel de ansambluri rutiere de catre guvernul german, reprezinta un avantaj pentru producatorii din industria auto, alimentara si a serviciilor de coletarie.
„Scopul este ca dupa finalizarea procesului de testare acest tip de ansambluri rutiere sa poate fi folosite in mod regulat”, spune Alexander Dobrindt, ministrul transporturilor din Germania.
Principalul aspect pe care cei care contesta proiectul il aduc este legat de siguranta rutiera. Un raport interimar al Institutului Federal de Cercetare a Autostraziilor, care insoteste proiectul de la inceputul anului 2012, nu a gasit nicio problema majora in implementarea in trafic a unor astfel de ansambluri.
Testate in aproape toata Germania
Reteaua de drumuri include deja mai mult de jumatate din reteaua germana de autostrazi. In prezent in cadrul proeictului participa Bavaria, Hamburg, Hesse, Saxonia de Jos, Saxonia, Schleswig-Holstein si Turingia. De asemenea, Bremen a permis folosirea sistemului de autostrazi iar Mecklenburg-Vorpommern sectiuni de autostrazi.
Lacunele pe reteaua de autostrazi, exista in Saxonia-Anhalt si, chiar si in Baden-Württemberg. De asemenea, Stuttgart a permis accesul pe mai multe sectoare.
Camioanele de tip LHV au o lungime maxima de 25.25 m si o greutate maxima combinata de 60 de tone. Principalele combinatii LHV sunt:
– cap tractor – semiremorca – remorca cu axă centrală
– camion – remorca cu axa centrala – remorca cu axa centrala
– camion – semicupla independenta – semiremorcă
Acest tip de ansambluri rutiere combinate sunt destinate transporturilor pe distante lungi si se vor deplasa in special pe autostrazi.
Avantajele LHV-urilor
Principalele avantaje ale combinatiilor LHV constau in utilizarea mai eficienta a infrastructurii (aglomeratie in trafic redusa cu 1%), o eficienta operationala mai mare (costuri totale de transport mai mici cu 25% per tona de marfa/km) si un impact mai mic asupra mediului (reduce poluarea cu 3-5%), generand un consum de carburant mai mic cu 33% per tona de marfa/km.