Camioane electrice cu hidrogen sunt mai profitabile decât cele cu baterii, spune CEO-ul Nikola

Camioane electrice cu hidrogen sunt mai profitabile decât cele cu baterii
Trevor Milton, CEO-ul Nikola Motor Company, spune de camioane electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen că sunt mai profitabile decât cele alimentate cu baterii.

Producătorul american Tesla pregătește lansarea lui Tesla Semi, primul cap tractor de serie complet electric. În același timp, Nikola Motor Company lucrează la o versiune proprie a unui cap tractor electric.

Camioane electrice cu hidrogen sunt mai profitabile decât cele cu baterii, spune CEO-ul Nikola

Deși la o primă vedere lucrurile par asemănătoare, cele două vehicule sunt complet diferite.

Tesla Semi va miza pe motoare electrice alimentate de baterii, în timp ce Nikola spune că viitorul cap tractor electric al companiei va fi echipat cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

Recent, Trevor Milton, CEO-ul Nikola Motor Company, a făcut o serie de declarații interesante în presa din SUA cu privire la importanța pielelor electrice cu hidrogen. Acesta spune că masa totală a unui astfel de cap tractor va fi mai mică decât cea a unei versiuni cu baterii, iar o masă mai mică se traduce printr-o capacitate de rulare mare.

„Atunci când faci transport, fiecare kilogram mutat costă aproximativ un dolar. Iar dacă noi vom avea un cap tractor mai ușor cu 2.2 tone asta înseamnă o economie/un venit de circa 22.000 de dolari”, spune Trevor Milton.

VEZI ȘI: IVECO și Electra produc versiunea electrică a lui Eurocargo

Războiul dintre cele două companii este unul extrem de interesant, în condițiile în care Elon Musk nu ratează nicio ocazie să pună într-o lumină proasă camioanele Nikola. La ultima întâlnire a acționarilor, Musk a spus că idea celor de la Nikola este „incredibil de stupidă” și a numit tehnologia folosită drept „fool cells” (corect este fuel cells).

„Poate s-o numească cum vrea el, dar camioanele noastre vor putea genera un profit extra de până la 50.000 de dolari pe lună”, a completat Trevor Milton.

Mai mult decât atât, oficialul Nikola spune că un cap tractor cu pile de combustie pe bază de hidrogen poate fi încărcat complet în 15 minute, în timp ce pentru un camion electric, timpul necesar este cu mult mai mare.

„Practic, am fost nevoiți să oprim pre-comenzile pentru că am vândut toată producție programată pe următorii cinci ani. Iar de aici încolo, doar îi putem supăra pe clienți dacă mai acceptăm comenzi”, a completat Trevor Milton.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.