
Cele 12 camioane electrice MAN eTGX Lowliner au fost preluate direct de la uzina MAN Truck & Bus din München de către șoferii care le vor opera în diferite locații din Germania.
Aceste camioane speciale sunt concepute pentru transporturile de volum mare, fiind capabile să tracteze semiremorci mega, care oferă cu 20 cm în plus la înălțimea interioară a încărcăturii.
Astfel, volumul util crește cu 8 metri cubi, fără a depăși limita de înălțime de 4 metri impusă în Germania. În configurația cu dublu nivel de încărcare, o semiremorcă mega poate transporta până la 67 de paleți euro.
Modelul MAN eTGX Lowliner este o inovație tehnologică, având o înălțime la cuplare de doar 950 mm, un ampatament scurt de 3,75 m și o baterie modulară configurabilă cu patru, cinci sau șase pachete de baterii.
În funcție de configurație, puterea acestuia variază între 449 și 544 CP. Vehiculul este echipat standard cu sistem de încărcare CCS de până la 375 kW, iar opțional poate fi dotat cu noul standard MCS, care permite încărcarea rapidă de până la 1 megawatt. Aceasta oferă posibilitatea încărcării intermediare rapide în timpul pauzelor de condus.
120 de camioane electrice în flotă în toată Europa
DACHSER a început integrarea vehiculelor electrice încă din 2015, testând soluții de livrare urbană fără emisii locale. Compania operează în prezent trei locații de e-mobilitate în Germania, unde studiază utilizarea camioanelor electrice în transportul grupaj, precum și integrarea acestora cu sisteme fotovoltaice, stocare de energie și infrastructură inteligentă de încărcare.
Odată cu adăugarea celor 12 MAN eTGX, furnizorul german de servicii logistice ajunge la peste 120 de camioane electrice în serviciu, atât pentru transporturi pe distanțe scurte, cât și lungi, pe întreg teritoriul Europei.
Totodată, de la sfârșitul anului 2024, un camion MAN eTGX este utilizat și de Müller Fresh Food Logistics din Olanda, companie preluată de DACHSER în 2023.
Prin această extindere, DACHSER își consolidează poziția de pionier în tranziția către transporturi sustenabile și demonstrează că vehiculele electrice sunt o soluție viabilă chiar și pentru transporturile de volum mare.