
În prezent, Volvo Trucks testează camioanele electrice cu hidrogen (FCEV), urmând ca din 2025, acestea să fi testate în traficul comercial de anumiți clienți din Europa de Nord.
Camioanele electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen vor fi potrivite în special pentru distanțe lungi și pentru misiuni grele, care necesită multă energie. Acestea ar putea fi, de asemenea, o opțiune în țările în care posibilitățile de încărcare a bateriilor sunt limitate.
“Cred că testele pilot vor evidenția potențialul camioanelor electrice cu pile de combustie. Testele se vor desfășura într-o climă solicitantă și aspră oferindu-ne, de asemenea, o mare oportunitate de a conduce cu încărcături grele de până la 65 de tone”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.
Scopul testelor pilot va fi acela de a analiza toate aspectele diferite ale funcționării camionului, inclusiv componentele de lucru, manevrabilitatea și experiența șoferului.
O pilă de combustie generează propria energie electrică din hidrogenul de la bord, în loc să fie încărcată de la o sursă externă. Singurul biprodus emis este vaporul de apă. Camioanele electrice cu hidrogen Volvo vor fi echipate cu două pile de combustie, care vor genera o capacitate totală de 300 kW de energie și vor avea un timp de realimentare de mai puțin de 15 minute.
Provocările aprovizionării pe scară largă cu hidrogen verde
Tehnologia pilelor de combustie se află încă într-o fază incipientă de dezvoltare și, deși prezintă numeroase avantaje, există încă unele provocări, nu în ultimul rând aprovizionarea pe scară largă cu hidrogen verde și necesitatea de a dezvolta infrastructura de alimentare.
Pentru a depăși lipsa hidrogenului disponibil în timpul desfășurării proiectelor pilot, alimentarea cu hidrogen verde din surse regenerabile se va face la garajul de domiciliu.
VEZI ȘI: Scania prezintă camioane electrice pentru transport regional
“Ne așteptăm ca aprovizionarea cu hidrogen verde să crească semnificativ în următorii doi ani, deoarece multe industrii vor depinde de acesta pentru a reduce emisiile de CO2. Camioanele cu hidrogen vor fi importante pentru transporturile mai lungi și mai grele în câțiva ani de acum încolo”, spune Jessica Sandström.
Pilele de combustie vor fi furnizate de Cellcentric și sunt identice cu cele care echipează Mercedes-Benz Actros GenH2. Cellcentric va construi una dintre cele mai mari unități de producție în serie din Europa pentru pilele de combustie, dezvoltate special pentru vehiculele grele.