Primele camioane electrice folosite de DSV în transportul național din Spania

DSV a început operațiunile în Spania cu primele camioane electrice, consolidând angajamentul pentru mobilitate fără emisii.
DSV marchează un moment important în tranziția către transportul cu emisii zero, punând în operare primele camioane electrice în Spania. Cele două unități BEV (Battery Electric Vehicles), dezvoltate de Volvo Trucks, sunt deja active pe curse FTL și LTL pe distanțe scurte, între centre de producție și depozite.
Deși nu sunt primele camioane electrice din industrie, acestea sunt o premieră pentru flota DSV Spania, care numără deja peste 650 de vehicule dedicate transportului parțial și complet — de la semiremorci mega și duo trailere, la frigorifice și P400, compatibile cu transportul pe calea ferată.
Introducerea acestor camioane nu este un gest simbolic, ci parte a unei strategii coerente de decarbonizare.
Camioane electrice cu autonomie reală pentru operațiuni zilnice
Cele două capete tractor sunt echipate cu trei motoare electrice, care generează până la 666 CP în vârf și 430 CP în regim continuu. Cuplul maxim ajunge la 2.400 Nm, iar bateriile de 540 kWh oferă o autonomie de până la 300 km – suficient pentru trasee zilnice între puncte logistice apropiate.
Aceste performanțe demonstrează că vehiculele electrice nu mai sunt doar o vitrină ecologică, ci soluții operaționale capabile să susțină activitatea zilnică a unei flote moderne. Pentru DSV, electrificarea nu este o promisiune, ci un angajament în derulare.
Infrastructură de încărcare și optimizare energetică în timp real
Transportul electric nu înseamnă doar camioane silențioase, ci și digitalizare. Cele două unități DSV sunt echipate cu sisteme avansate de monitorizare energetică și localizare GPS în timp real. Se poate urmări consumul exact pe fiecare rută, iar datele sunt analizate pentru a îmbunătăți traseele și timpii de livrare.
Totul pornește de la hubul de cross-docking din Molins de Rei (Barcelona), unde DSV a instalat deja infrastructura de încărcare necesară. Acolo vor fi alimentate electric, cu programări gândite astfel încât să nu afecteze timpii de livrare. Practic, totul este construit pentru ca aceste electrice să livreze eficiență, nu doar imagine.
DSV pariază pe sustenabilitate, dar joacă la rezultat
Cei care încă mai cred că tranziția energetică e doar un exercițiu de imagine ar trebui să privească mai atent la deciziile strategice ale giganților din logistică. DSV nu adoptă camioane electrice pentru PR, ci pentru că înțelege clar direcția în care se îndreaptă industria — mai ales în segmentul FTL și LTL pe distanțe scurte, unde transportul cu emisii zero devine noul standard.
La finalul zilei, nu e vorba doar despre ce motor ai sub cabină, ci despre cum îți construiești rețeaua operațională, ce infrastructură de suport dezvolți și cât de bine valorifici datele din teren.
Iar în acest joc, DSV pare să fi pornit cu temele deja făcute.