Camioane Scania ultra-lungi cu LNG utilizate în logistica Volkswagen

Camioane Scania ultra-lungi cu LNG utilizate în logistica Volkswagen
Elflein Spedition utilizează camioane Scania ultra-lungi alimentate cu LNG în cadrul operațiunilor de transport pentru Volkswagen.

Volkswagen face pași mari în domeniul electromobilității, astfel că, după lansarea pe piață a lui VW ID.3, producătorul german va mai introduce în gamă și alte modele electrice.

Camioane Scania ultra-lungi cu LNG utilizate în logistica Volkswagen

La capitolul logistică, producătorul din Wolfsburg nu are încă soluții de transport complet electric. Însă, pentru a reduce în continuare emisiile de CO2, Volkswagen a decis să-și aleagă furnizorii pe baza unui criteriu de sustenabilitate. Exact cu face și MAN.

Tocmai de aceea, compania de transport și logistică Elflein Spedition va utiliza camioane Scania ultra-lungi cu LNG, pentru transpotul componentelor auto la uzina Volkswagen din Zwickau (Saxonia).

Pe ruta de 45 de kilometri, între furnizorul de componente Meleghy din Gera și uzina VW din Zwickau, Elflein Spedition va face transport cu un camion Scania G 410 ultra-lung (Typ 2) cu LNG. Până la finalul lunii noiembrie, compania de transport din Bamberg va mai introduce pe această rută încă două camioane Scania ultra-lungi cu LNG pe această rută.

Camioane Scania ultra-lungi cu LNG utilizate în logistica Volkswagen

Principalul avantaj în utilizarea unui camion ultra-lung este că la fiecare două transporturi efectuate cu un astfel de camion se economisește un transport, iar propulsia cu LNG ajută la reducerea emisiilor de CO2. În plus, propulsorul este mult mai silențios decât unul diesel.

VEZI ȘI: Componente de optică pentru ZEISS transportate cu MAN eTGM

Conform primelor informații, utilizarea unui camion ultra-lung duce la reducerea emisiilor de CO2 cu 20%, iar cu motorul pe LNG se obține o reducere de încă 15%. Capacitatea de transport a unui camion este de 21 de tone, la o lungime de 25 de metri și 5 axe.

“Această soluție stabilește noi standarde în ceea ce privește sustenabilitatea, inovarea și serviciile oferite clienților”, spun cei de la Elflein Spedition.

Compania vrea ca până în prima parte a anului 2021 să ajungă la o flotă de 35 de camioane Scania cu LNG.

În Germania, compania are una dintre cele mai mari flote de camioane ultra-lungi, formată din 21 de vehicule, dintre care 17 sunt de 25.25 m (Typ 3). Compania folosește și 20 de remorci lungi (Typ 1), toate dezvoltate de Kögel.

Follow #infotrucker