Camioanele așteaptă în medie 4,35 ore pe zi la descărcare, în Italia

Conform unui studiu al Federtrasporti, camioanele așteaptă în medie 4,35 ore pe zi pentru descărcare și încărcare în Italia, reducând veniturile transportatorilor cu 15%.
Conform studiului, companiile italiene de transport pierd anual 3 miliarde de euro din cauza așteptării inutile la centrele de încărcare și descărcare. Suma a fost calculată pe baza a 82.792 de zile lucrătoare ale operatorilor din rețeaua Federtrasporti Group, cu ajutorul datelor provenite de la sistemele GPS și tahografele digitale.
Potrivit datelor, șoferii petrec la volan doar puțin peste jumătate (54,9%) din ziua de lucru: în medie, 6,18 ore dintr-un total de 11,28 de ore. În restul de 5,10 ore (45,1%), șoferii iau de obicei o pauză de 35 de minute, pentru masă, iar restul de 4,35 ore așteaptă.
Dacă se elimină aproximativ 40-50 de minute pentru operațiunile efective de încărcare și descărcare, la care de multe ore sunt forțați să participe, se obține totuși un timp de așteptare inutil de aproape 4 ore pe zi, în care camionul stă pe loc.
Fără aceste așteptări, veniturile companiilor de transport ar putea crește cu cel puțin 15%, estimează Federtrasporti. O mai bună organizare logistică ar însemna posibilitatea de a efectua curse suplimentare, dar și diminuarea crizei de șoferi.
VEZI ȘI: Peste 2.000 de camioane furate, în Italia, în 2021
În afară de costuri, factorul uman este și el de luat în seamă. Întârzierile și așteptarea inutilă afectează sănătatea mintală a șoferilor, provocând stres suplimentar. Și reprezintă un factor pentru care această profesie devine din ce în ce mai neatrăgătoare.
O posibilă rezolvare ar fi prelungirea orarului de funcționare a centrelor logistice. De exemplu, numai 1 din 5 mari centre de distribuție sunt deschise după ora 13:00. În alte țări, aceste infrastructuri sunt deschise între 20 și 24 de ore pe zi.
”Aș renunța de bună voie la câteva procente din tarifele de transport în schimbul unei extinderi a programului de lucru la depozite. Dacă am putea beneficia de câteva ore în plus am fi mai productivi și întregul sistem ar funcționa mai bine”, a declarat Claudio Villa, președintele Federtrasporti.
Sursa foto: Federtrasporti.