ȘtiriTehnologie

Camioanele conectate tot mai aproape de prezența pe drumurile publice

Pe pista unui aeroport dezafectat din Suedia, Scania a derulat cel mai recent test al său utilizând camioane conectare în pluton.

Scania crede că un viitor durabil al transporturilor va fi o realitate prin utilizarea mai multor soluții, iar conectarea camioanelor în pluton este una dintre ele.

Astfel, într-o dimineață înghețată, producătorul suedez a dus patru camioane din noua generație pe un aeroport dezafectat aflat la o oră de mers la vest de Stockholm, pentru a derula cel mai recent test utilizând camioane conectate în pluton.

Toate cele patru camioane aveau șoferi, însă nu toți conduceau, deoarece acestea erau “legate” între ele printr-o conexiune wireless. În cadrul testelor efectuate s-a urmărit comportamentul sistemului și al camioanelor la diferite situații, inclusiv la frânare, accelerare și schimbarea direcției.

Platooning-ul, așa cum mai este cunoscut, implică utilizarea unor tehnologii inteligente și cele mai moderne inovații în materie de vehicule autonomă.

VEZI ȘI: Acord provizoriu de modificare a Directivei 59/2003 privind formarea profesională

Conectarea camioanelor în pluton poate fi răspunsul la eficientizarea și optimizarea logisticii, a fluxurilor de transport, dar și a siguranței în trafic.

Camioanele conectate tot mai aproape de prezența pe drumurile publice

În primul rând, platooning-ul permite camioanelor să meargă la o distanță apropiată într-un mod sigur și eficient, ceea ce înseamnă mai puțin spațiu ocupat pe drum și o reducere substanțială a consumului de carburant. Acest lucru este posibil grație “legăturii” wireless dintre camioane.

În timpul testului, pentru a demonstra faptul că “legătura” dintre camioane este una solidă, dar și faptul că sistemul se adaptează situațiilor de trafic, Scania a interpus un alt vehicul în pluton.

Astfel, s-a putut observa că sistemul a reacționat la această situație și a mărit distanța dintre camioanele în mod automat pentru a permite vehiculului să se intercaleze, iar atunci când acesta a ieșit, sistemul a refăcut tot în mod automat distanța inițială între camioane.

De asemenea, Scania a derulat și teste de frânare pentru a demonstra reacția efectivă a sistemului atunci când întâlnește un pericol iminent. Odată ce le-a fost comunicată acțiunea de frânare, camioanele din pluton au răspuns instantaneu.

Cu un pas mai aproape de prezența pe drumuri publice
În timpul testelor, tehnologia s-a dovedit a fi eficientă, nu numai din perspectiva economică, arătând că este pregătită să facă față provocărilor din traficul real.

Scania spune că, fiecare test derulat duce tehnologia cu un pas mai aproape de prezența pe drumurile publice și speră ca în 3 ani de acum înainte să poate vedea în trafic deschis comportamentul camioanelor conectate în pluton.

Chiar dacă Scania dezvoltă această tehnologie de mai mulți ani, nu este singurul producător care face asta. Daimler, MAN, Iveco sau Volvo Trucks, de asemenea, dezvoltă tehnologii similare.

Probabil, odată cu lansarea tehnologiei 5G, producătorii de camioane vor avansa cu această tehnologie, astfel încât, să poate fi posibilă formarea de plutoane de camioane conectate de mărci diferite.

Din aceeași categorie...

Back to top button