Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia Germaniei de reducere a emisiilor de CO2

Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia Germaniei de reducere a emisiilor de CO2
Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia națională a Germaniei de reducere a emisiilor de CO2, în următorii ani.

Pentru a-și atinge obiective din cadrul programului de protecție a mediului, devenite obligatorii, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) și-a stabilit un buget pentru proiecte în această direcție, care includ și camioanele cu propulsii alternative.

Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia Germaniei de reducere a emisiilor de CO2

Conform programului de protecție a mediului asumat, Germania trebuie să reducă la nivel național emisiile de CO2, iar transportul rutier de mărfuri este unul din domeniile în care trebuie făcute cele mai multe lucruri pentru a se putea respecta angajamentele.

Acest lucru a fost subliniat și în cadrul conferinței cu tema “Propulsii alternative”, desfășurată zilele trecute la Düsseldorf  și la care a participat inclusiv Andreas Scheuer, ministrul transporturilor din Germania.

Acesta a previzat în prezentareea sa că programul de protecție a mediului asumat de Germania nu este o declarație de intenție ci este “un program care are aceeași greutate ca o lege”.

Printre soluțiile propuse referitoare la industria de transport se numără și reducerea taxei de drum cu 75% pentru toate camioanele care folosesc combustibili alternativi, dar și o creștere cu aproximativ 8 cenți pe kilometru pentru camioanele cu motoare diesel.

În același timp, BMVI va aloca și o serie de subvenții pentru companiile care vor să-și reînnoiască flotele cu vehicule care folosesc combustibili alternativi.

VEZI ȘI: Companiile daneze Citylogistik și Aarstiderne fac livrări cu FUSO eCanter

Reprezentanții Ministerului Transporturilor au început deja discuțiile cu cei ai Ministerului de Finanțe pentru a analiza impactul pe care-l vor avea reducerile la taxa de drum pentru vehiculele ecologice. Andreas Scheuer, Ministrul Transporturilor, a spus că și-ar dori ca în următoarele săptămâni să fie găsite deja cele mai bune soluții.

Miza pe hidrogen
Sectorul de transporturi trebuie să găsească soluții pentru scăderea emisiilor de CO2, iar variantele electic, CNG sau LNG sunt deja aplicate. Pe termen lung însă cea mai bună alternativă pare însă cea cu hidrogen.

Guvernul a alocat deja 900 de milioane de euro ca fond de susținere pentru companiile care achiziționează camioane pe hidrogen, acest fond fiind disponibil în perioada 2020 – 2023, urmând să fie suplimentat cu sume și mai mari până în 2030.

Sumele prevăzute până în 2026 pentru dezvoltarea transportului pe hidrogen sunt de 1.4 miliarde de euro.

Acestea se vor aloca exclusiv pentru dezvoltarea infrastructurii și pentru găsira de soluții eficiente în ceea ce privește producția de hidrogen din surse sustenabile și regenerabile.

De asemenea, BMVI va continua toate programele de susținere pentru companiile de transport și logistică care vor să-și schimbe flota cu vehicule mai puțin poluante indiferent că este vorba de electric, LNG sau CNG.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.