Camioanele din Europa vor avea cabine mai lungi cu până la 90 cm

Camioanele din Europa vor avea cabine mai lungi cu până la 90 cm
Conform noilor reglementări europene, camioanele vor putea fi echipate cu cabine cu până la 90 cm mai lungi, ceea ce se traduce printr-un confort crescut pentru șofer, o mai bună aerodinamică și siguranță mai mare.

Decizia de a permite construcția unor cabine mai lungi a fost aprobată de Consiliul UE în mai 2015, iar începând din 5 septembrie 2020 aceasta a intra în vigoare.

Camioanele din Europa vor avea cabine mai lungi cu până la 90 cm

Astfel, conform Directivei (UE) 2015/719 din 29 aprilie 2015, de modificare a Directivei 96/53/CE a Consiliului de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunității, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul național și internațional și a greutății maxime autorizate în traficul internațional, sunt acceptate pe drumurile publice din Uniunea Europeană și camioanele care au cabine mai lungi.

Prin această măsură, Consiliul European vrea să vină în sprijinul constructorilor care pot acum să dezvolte noile modele mai aerodinamic, ceea ce ar duce la economia de combustibil. Până acum lungimea cabinei șoferului trebuia să fie de maximum 2.35 metri, iar acum constructorii mai au un spațiu de 90 de centimetri cu care se pot juca atunci când proiectează noile vehicule.

Organizația Transport & Environment a militat de foarte mulți ani pentru aprobarea acestor norme legislative care vor ajuta constructorii să dezvolte modele mai aerodinamice și mai sigure.

VEZI ȘI: Punctele de taxare Gleinalm și Bosruck din Austria (A9) au fost modernizate

Conform Transport & Environment, astăzi, camioanele reprezintă 2% din vehiculele de pe șosea, fiind responsabile pentru 15% din numărul de decese, care se ridică la 4.000 în fiecare an în Europa. Din acestea, aproximativ 1.000 sunt bicicliștii și pietonii.

Presiunea pusă de angajamentele luate la nivelul UE, în ceea ce privește reducerea de noxe pentru următorii ani, a făcut că Consiliul UE să asculte și de nevoile din industrie și să aprobe noile modificări pentru construcția de vehicule.

Follow #infotrucker