În țările Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg), camioanele cu tehnologii alternative de propulsie pot cântări până la 46 de tone în traficul transfrontalier.
Astfel, greutatea maximă permisă pentru camioanele cu propulsie alternativă, dar cu emisii (CNG, LNG, hidrogen, biocarburanți) va crește la 45 de tone. Cele fără gaze de eșapament (electrice BEV și FCEV) vor putea cântări 46 de tone.
Aceasta reprezintă o creștere de 1 tone, respectiv 2 tone, față de greutățile maxime permise în traficul transfrontalier din regiunea Benelux.
Cu această măsură, Belgia, Olanda și Luxemburg doresc să accelereze tranziția către camioane cu emisii reduse sau cu emisii zero. Regulile naționale privind greutatea maximă a camioanelor, diferite în cele trei țări, rămân neschimbate.
VEZI ȘI: Transportatorii italieni cer scutirea camioanelor CNG/LNG de la plata taxei de autostradă
Specialiștii se așteaptă ca măsura să aibă efecte pe termen mediu (până la 5 ani) în traficul din Benelux. În prezent, numărul camioanelor cu sisteme alternative de propuslsie este foarte mic, iar camioanele electrice sunt practic inexistente.
Reguli similare se aplică în în Europa, dar cu tonaje mai mici. În general, camioanele pot trece granițele cu greutăți maxime de 40 de tone. În aceste operațiuni, camioanele fără emisii pot cântări 42 de tone, iar cele cu emisii reduse 41 de tone.