Camioanele electrice au nevoie de noi reguli privind timpii de condus și odihnă

Transportatorii din Suedia propun noi reguli privind timpii de condus și odihnă, pentru a se adapta nevoilor de încărcare ale camioanelor electrice.
Potrivit autorilor proiectului, actualele reguli privind timpii de condus și de odihnă sunt proiectate pentru camioanele cu motor cu combustie internă și necesită ajustări pentru a putea permite operarea 100% legală a modelelor electrice.
Împreună cu Mobility Sweden, companiile de transport suedeze au întocmit o listă de propuneri pentru schimbarea regulamentelor. De exemplu, potrivit regulilor actuale, un șofer poate conduce maxim 4 ore și 30 de minute înainte de a lua o pauză. Dar șoferii de camioane electrice ar putea avea nevoie câteodată de mai mult timp, pentru a ajunge la următoarea stație de încărcare fără a întrerupe programul.
În consecință, asociația Transportföretagen și Mobility Sweden propun ca, în măsura în care siguranța rutieră nu este amenințată, șoferului ar trebui să-i fie permis să conducă până la următoarea stație de încărcare, chiar dacă perioada de 4,5 ore este depășită.
VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric din România
Suedezii mai propun și posibilitatea de întrerupere a pauzelor dacă este nevoie de o acțiune a șoferului în timpul operațiunii de încărcare. Motivul principal pentru întreruperea pauzei este deconectarea camionului și îndepărtarea sa odată cu încheierea încărcării, pentru a nu bloca stațiile de încărcare.
Pauza întreruptă ar trebui reluată imediat după întrerupere, până când șoferul a efectuat întreaga perioadă de repaus necesară. De exemplu, șoferul ar putea întrerupe pauza de 24 de ore în același mod ca la urcarea și coborîrea de pe feriboturi și trenuri.