GreenZone

Camioanele electrice cu baterii au cele mai mici emisii pe întregul ciclu de viață

Conform unui studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT), camioanele electrice cu baterii au cele mai mici emisii de gaze cu efect de seră pe întreaga durată de viață, față de modelele diesel.

Studiul este o comparație pe întregul ciclu de viață asupra emisiilor de gaze de efect de seră ale camioanelor și autobuzelor cu motoare cu combustie, electrice și cu hidrogen din Europa. Analiza evaluează diferitele tehnologii într-o manieră armonizată, urmărind și emisiile atribuite producerii carburantului și construirii vehiculului.

Una dintre descoperirile cheie ale studiului este că, indiferent de tehnologia de propulsie folosită, marea majoritate a emisiilor de gaze cu efect de seră vin din faza de utilizare a vehiculului, nu din cea de producție și reciclare. Pentru camioanele diesel și cele alimentate cu gaz, carburantul ars este responsabil pentru peste 90% din emisii pe întreaga durată de viață. Deși camioanele electrice au emisii mai mari în timpul fazei de fabricație și producție a bateriilor, ele sunt compensate de înalta eficiență și emisiile reduse din timpul fazei de utilizare.

Camioanele și autobuzele electrice cu baterii au cele mai bune performanțe în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră pe întreaga durată de viață, față de cele diesel, cu hidrogen sau alimentate cu gaz natural. Emisiile sunt reduse cu cel puțin 63% față de motorină și la actualul mix de producere a energiei din UE. Dacă s-ar utiliza doar electricitate regenerabilă, emisiile camioanelor și autobuzelor BEV ar putea fi mai mici cu 92% față de ale modelelor similare diesel.

VEZI ȘI: Test cu camionul electric Renault Trucks E-Tech D 16T: Esențial

Autobuzele și camioanele electrice cu celulă de combustie, alimentate cu hidrogen produs cu ajutorul carburanților fosili, au o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de 15% până la 33% pe întregul ciclu de viață, față de modelele diesel. Cu hidrogen produs doar din electricitate regenerabilă, reducerea ar ajunge până la 89%.

Camioanele și autobuzele alimentate cu gaz natural oferă cea mai mică reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, situată între 4% și 18% față de modelele similare diesel. Aceste vehicule sunt penalizate de scurgerile de metan, gaz cu puternic efect de seră, din timpul fazei de producție și distribuție.

Din aceeași categorie...

Back to top button