GreenZone

Fraunhofer: Camioanele electrice cu baterii vor fi competitive în curând

Potrivit unui studiu Fraunhofer, autonomia și sarcina utilă a camioanelor electrice cu baterii sunt deja suficiente pentru majoritatea aplicațiilor din domeniul logisticii.

Un studiu recent al Institutului Fraunhofer indică faptul că vehiculele grele electrice vor deveni curând o alternativă viabilă din punct de vedere economic la cele diesel, grație reducerii rapide a costurilor tehnologiilor de propulsie electrică.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Steffen Link, autorul studiului, subliniază că bateriile și pilele de combustie devin din ce în ce mai accesibile, ceea ce va permite camioanelor electrice să concureze cu cele diesel în majoritatea scenariilor de utilizare.

Deși tranziția către electrificare va necesita investiții semnificative, propulsia electrică cu baterii se profilează drept cea mai economică și promițătoare soluție pentru a atinge paritatea costurilor cu vehiculele diesel actuale.

Autonomia și capacitatea de încărcare a camioanelor electrice sunt deja adecvate pentru majoritatea operațiunilor logistice, iar disponibilitatea lor pe piață este superioară celei a camioanelor cu pile de combustie.

Cercetătorii recomandă industriei și factorilor de decizie să acționeze rapid pentru a crea infrastructura necesară acestei tranziții, inclusiv facilități de producție, rețele de încărcare, extinderea rețelei electrice și adaptarea legislației.

VEZI ȘI: Vânzările de autovehicule noi vor crește cu 1,7% în 2024 în România

Institutul Fraunhofer anticipează o scădere semnificativă a costurilor componentelor esențiale pentru vehiculele electrice. Se estimează că prețul sistemelor de baterii va coborî sub 200 de euro/kWh în viitorul apropiat și ar putea ajunge chiar la 100 de euro/kWh până la sfârșitul anilor 2040.

De asemenea, se preconizează că sistemele de pile de combustie vor deveni mai accesibile, cu un cost estimat la aproximativ 150 de euro/kW de la sfârșitul anilor 2030.

Deși camioanele cu baterii sunt considerate soluția principală pentru electrificarea transportului greu, cele cu pile de combustie ar putea juca un rol complementar în zonele greu de electrificat sau în aplicații specializate.

Prin urmare, finanțarea dezvoltării acestora este considerată justificată.

Din aceeași categorie...

Back to top button