Camioanele electrice nu au sens nici din punct de vedere ecologic și nici economic, spun experții

Camioanele electrice nu au sens nici din punct de vedere ecologic și nici economic, spun experții

În 2017, Elon Musk, CEO-ul Tesla, a anunțat că în scurt timp vom face cunoștință cu primul camion electric dezvoltat de compania pe care o conduce. Numele său este Tesla Semi și este capabil să ofere o autonomie de peste 640 de kilometri.

Cu toate acestea, analiștii și experții sunt de părere că viitoarele camioane electrice, precum Tesla Semi, sunt inutile, atât din punct de vedere ecologic, cât și din punct de vedere economic.

Aceste declarații au fost făcute în ciuda faptului că au fost realizate o serie de studii care scot la iveală că per total, energia consumată pentru fabricarea și utilizarea unui autocamion electric este mai mică cu câteva procente comparativ cu energia necesară pentru fabricarea și utilizarea unui camion echipat cu motor diesel.

„Bateria neceasară pentru Tesla Semi ar trebui să aibă o capacitate de circa 130 kWh. Din punct de vedere tehnic este un punct nu foarte fezabil și totodată îl consider inutil atât din punct de vedere ecologic, cât și economic”, a declarat Markus Lienkamp, șeful catedrei de Ingineri Auto din cadrul Universității Tehnice din Munchen.

Aceste declarații vin în contextul în care o publicație germană a venit cu un alt studiu care spunea că per total, vehiculele electrice poluează mai mult decât cele echipate cu motoare diesel.

Aparent, lucrurile nu stau chiar așa, iar nemții au făcut o serie de comparații greșite. În aceste condiții, nu este exclus ca și experții care spun că autocamioanele electrice poluează și sunt mai puțin eficiente să mizeze pe comparații incorecte.

VEZI ȘI: WABCO a lansat o versiune revizuită a aplicației TX-FLEX dedicată managementului flotelor

Studiul la care fac experții referire spune că eficiența unui camion diesel este de 40 – 45% la drum lung și doar de 10% în mediul urban. În același timp, eficiența unui camion electric ajunge la 90% în afara orașului și scade până la 75% în oraș.

„Totuși, eficiența trebuie calculată și în funcție de modul în care este generată energia electrică pentru baterii. Dacă energia provine de la o uzină cu gaze, eficiența scade până la 40%. Totuși, dacă 80-90% din energie va proveni din surse regenerabile, așa cum a planificat UE pentru 2040, atunci un camion electric folosit de distanțe lungi devine un produc atractiv din punct de vedere ecologic”, a completat Lienkamp.

Pentru a oferi autonomia promisă de Elon Musk, Tesla Semi are nevoie de 1 MW de energie pe oră pentru o singură încărcare, iar această valoare reprezintă o treime din energia electrică consumată pe an de o locuință din Uniunea Europeană.

Au urmat apoi o serie de calcule bazate, cel mai probabil, pe distanța medie anuală parcursă de un camion, iar specialiștii au spus că pentru a utiliza un Tesla Semi vei avea nevoie de curent electric cât pentru 2.500 de locuințe din UE într-un an.

Toate aceste valori au fost înmulțite cu numărul de camioane active din Europa și s-a ajuns la concluzia că dacă toate acestea ar fi electrice ar consuma 10% din energia electrică produsă în UE în 2015. La toate acestea se adaugă și posibilele căderi ale rețelelor electrice ca urmare a supraîncărcării numărului de consumatori.

Una peste alta, studiul și declarațiile experților nici nu dau de pământ cu viitoarele camioane electrice, dar nici nu susțin cu tărie epoca diesel. Între timp, marea majoritate a producătorilor de camioane și-au îndreaptat atenția către versiunile care funcționează și cu gaz natural lichefiat.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.