Camioane

Camioanele electrice Volvo, testate în condiții extreme de iarnă

Mulți dintre noi am experimentat situații în care bateria telefonului și-a pierdut din putere atunci când este foarte frig. Pentru a evita acest lucru, Volvo Trucks și-a testat camioanele electrice în condiții extreme de iarnă, în apropiere de Cercul Polar. Rezultatul? A fost dezvoltată o funcție care menține performanța bateriilor, chiar și la temperaturi cu mult sub zero.

”Avem clienți în toată lumea, iar camioanele noastre trebuie să funcționeze peste tot, deci testarea în condiții climatice aspre este esențială, inclusiv pentru gama noastră electrică”, spune Jessica Sandström, SVP Product Management la Volvo Trucks.

Camioanele electrice Volvo, testate în condiții extreme de iarnă

Ce se întâmplă cu un camion alimentat de la baterii, atunci când termometrul arată -25° C și vântul bate puternic? Pentru a afla, Volvo Trucks a realizat teste în condiții de iarnă, în partea de nord a Suediei.

”Când ne testăm camioanele pe teren, în apropiere de Cercul Polar, în nordul Suediei, luăm în considerare toate elementele imprevizibile ale naturii. Vântul îmbracă vehiculul în gheață, ceea ce ne oferă oportunitatea de a ne asigura că totul funcționează corect, în circumstanțe extreme. Testele noastre au arătat că operarea camioanelor noastre electrice în aceste medii foarte friguroase funcționează foarte bine”, continuă Jessica Sandström.

Camioanele electrice Volvo, testate în condiții extreme de iarnă

Un rezultat tangibil al testării în condiții extreme de iarnă este o nouă funcție pentru camioanele electrice Volvo, care poartă denumirea de ”Ready to Run” (Gata de pornire). Acest element pregătește camionul pentru ziua de lucru, atunci când este necesar, prin preîncălzire, sau, dacă operează pe vreme foarte caldă, prin răcirea bateriilor și a cabinei camionului. Temperatura optimă de operare a bateriilor este de aproximativ +25°, iar șoferul poate porni cu ușurință sistemul de preîncălzire sau prerăcire de la distanță, prin intermediul unei aplicații.

VEZI ȘI: Test Volvo FH 500 I-Save: Economistul cu mușchi

Camioanele electrice reprezintă o parte importantă a soluției de reducere a emisiilor de CO2, dar pentru moment reprezintă doar un procentaj modest al pieței totale de camioane. Numai câteva sute de camioane electrice au fost livrate transportatorilor din Europa, în acest an.

”Noi conducem schimbarea și deținem aproximativ 40% din piața europeană de camioane electrice. Avem deja camioane electrice în producție de serie și le livrăm clienților din întreaga Europă și din America de Nord. Obiectivul nostru este ca 50% din vânzările noastre totale de camioane să fie electrice, până în 2030”, concluzionează Jessica Sandström.

Date despre camioanele electrice Volvo:

  • Volvo Trucks dispune de o gamă formată din șase camioane integral electrice, proiectate să acopere o gamă variată de misiuni diferite de transport.
  • Modelele electrice Volvo FH, FM și FMX sunt camioane grele de 44 tone. Vânzările au început în Europa, iar producția va demara în a doua jumătate a anului 2022.
  • Producția de serie în Europa a modelelor FL Electric și FE Electric, pentru distribuție urbană și colectarea deșeurilor, a început în 2019.
  • Producția modelului Volvo VNR Electric pentru America de Nord a început în 2020.

Din aceeași categorie...

Back to top button