Camioanele germane pierd teren în fața celor din Europa de Est

Camioanele germane pierd teren în fața celor din Europa de Est
În 2017, camioanele supuse taxării au parcurs peste 33.6 miliarde de kilometri pe rețeaua de drumuri naționale din Germania (aproximativ 15.000 km), anunță BAG.

Potrivit celor mai recente statistici, distanța parcursă în Germania de camioanele înmatriculate în țările intrate în Uniunea Europeană începând cu 2004 până în prezent a crescut cu 9.6%.

Camioanele germane pierd teren în fața celor din Europa de Est

Conform statisticii publicate de Bundesamts für Güterverkehr (BAG), distanța parcursă de camioane străine pe rețeaua de drumuri federale supuse taxării a crescut în 2017 cu 3.3% față de 2016.

Camioanele înmatriculate în Germania au dominat în continuare piața autohtonă în 2017, acestea parcurgând 19.3 miliarde de kilometri, cu doar 0.4% mai mult decât în anul precedent. Conform BAG, procentul kilometrilor parcuși de camioanele înmatriculate în Germania a scăzut de la 59% în 2016 la 57.4% în 2017.

În schimb, camioanele înmatriculate în alte țări UE au parcurs 14.3 miliarde de kilometri în 2017, ceea ce înseamnă o creștere cu 7.7% mai mult decât în 2016.

Așa cum era de așteptat, camioanele înmatriculate în Polonia au cea mai mare pondere în rândul vehiculelor de transport provenite din alte țări (16.1%), urmate de cele înmatriculate în Cehia (4.1%) și România (3.5%), topul fiind completat în continuare de Olanda (2.9%), Ungaria (2.1%), Lituania (2.1%), Slovacia (1.8%) și Bulgaria (1.3%).

VEZI ȘI: Camioanele conectate tot mai aproape de prezența pe drumurile publice

Cea mai mare rată de creștere a fost înregistrată de camioanele înmatriculate în Lituania (21.1%), urmate de cele din România (14.1%) și Polonia (12.5%). Potrivit statisticii BAG, distanța parcursă de camioanelor din România a fost de numai 145 de milioane de kilometri în termeni absoluți.

Camioanele germane pierd teren în fața celor din Europa de Est

Statistica constată pozitiv și faptul că, rețeaua de drumuri federale taxabile din Germania este utilizată de camioane mai curate. 

În 2017, peste 67.2% din numărul de kilometri au fost parcurși de camioane cu norme de poluare Euro VI și EEV, 28.3% de camioane Euro V, iar restul de camioane cu norme de poluare cuprinse între Euro I și Euro IV.

Follow #infotrucker