ȘtiriTransport 4.0

Camioanele hibride cu pantograf au înregistrat rezultate pozitive în teste

Camioanele hibride cu pantograf utilizate pe porțiunile de autostradă electrificată din Germania au înregistrat rezultate pozitive în teste.

Bernd Buchholz, ministrul transporturilor din landul Schleswig-Holsteins, a făcut bilanțul la un an de la inaugurarea segmentului de autostradă electrificată de pe A1, între Reinfeld și Lübeck, pe care circulă camioanele hibride cu pantograf.

Camioanele hibride cu pantograf au înregistrat rezultate pozitive în teste

Pe parcursul perioadei de teste aceste camioane au efectuat peste 1.000 de curse, iar datele înregistrate arată că proiectul este unul de succes. „Mai există câteva lucruri care pot fi îmbunătățite, dar proiectul este unul care dă rezultate”, a declarat în conferința de presă Bernd Buchholz.

Bode și Meyer Logistic sunt două dintre companiile de transport și logistică din Germania care folosesc camioanele hibride cu pantograf în operațiuni zilnice de transport pe porțiunile de autostradă electrificată din Schleswig-Holstein și Hessen.

Pe cei 5 kilometri electrificați, camionul operat de compania Bode a făcut curse, de mai multe ori pe zi, între Reinfeld și portul Lübeck. Până acum cei de la Bode au folosit un singur camion, dar până în luna martie 2021, compania va mai primi încă patru camioane Scania R 450 Hybrid cu pantograf.

VEZI ȘI: Daimler, IVECO, Volvo Group, Shell și OMV vor dezvolta împreună camioane cu hidrogen

Porțiunea electrificată dintre Reinfeld și portul Lübeck este una dintre cele trei rute de test din Germania pe care au fost folosite camioane cu pantograf.

A doua porțiune de autostradă electrificată este cea de pe A5 în Hessen, iar a treia este pe B 462 în Baden-Württemberg, care va fi exploatată din primăvara anului viitor.

Camioanele hibride cu pantograf au înregistrat rezultate pozitive în teste
Camioanele Scania R 450 Hybrid cu pantograf au înregistrat rezultate pozitive în teste

Și pe ruta din Hessen bilanțul este unul pozitiv. Aici compania Meyer Logistik folosește un camion Scania R 450 Hybrid cu pantograf din 2019 în cadrul proiectului „Elisa”, în care sunt implicate autoritățile regionale și Universitatea Tehnică din Darmstadt.

Ruta de test va fi prelungită acum spre sud de la parcarea Gräfenhausen Ost în direcția Darmstadt, cu aproximativ 7 kilometri. Investiția în valoare de 12 milioane de euro va fi făcută de Ministerul Mediului (BMU).

Astfel, în 2023 vor fi 12 km electrificați pe un sens. Pentru direcția opusă, care are 5 kilometri, sunt încă discuții legate de prelungirea liniilor aeriene de contact, dar o decizie va fi luată în prima parte a anului viitor.

Din aceeași categorie...

Back to top button