Camioanele MAN și Scania vor avea cabine comune

Camioanele MAN și Scania vor avea până în 2030 cabine cu structuri de bază comune și doar detalii de design diferite.
La anunțarea rezultatelor financiare din anul 2022, Christian Levin, CEO-ul TRATON GROUP, a vorbit în premieră despre Traton Modular System. Acesta presupune ca, în viitor, mărcile grupului să utilizeze cât mai multe componente comune, pentru economii de costuri.
În ce privește mărcile europene MAN și Scania, ele ar trebui să folosească în viitor pe camioanele lor șasiuri și cabine comune. Mai exact, cabinele vor avea structuri comune și chiar vor fi produse în aceleași fabrici, iar fiecare marcă își va produce panourile laterale și elementele de design care le vor diferenția.
Primul pas al sistemului modular TRATON a fost noul motor diesel de 13 litri, dezvoltat în comun de mărcile grupului. Motorul a fost folosit în premieră de Scania, în gama Super, iar acum poate fi comandat și în SUA, pe camioanele Navistar. Camioanele MAN vor primi noul motor din 2024, iar cele Volkswagen din America de Sud în 2028. MAN a construit deja o nouă hală la fabrica din Nuremberg, unde vor fi produse noile motoare.
VEZI ȘI: MAN TGX 2024 va intra în producție în luna mai
În ce privește cabinele, Scania a anunțat recent un nou bord complet digital, bazat pe o arhitectură electronică modulară. MAN dispune de aceste sisteme din 2020 și este foarte probabil că noua arhitectură electronică a suedezilor să fie împrumutată de la marca bavareză.
TRATON vrea să aplice aceeași strategie ca a grupului mamă Volkswagen, care folosește la autoturismele mărcilor sale platforme și sisteme de propulsie comune, diferența făcându-se la dimensiuni și design.