Camioanele Scania certificate pentru distribuție nocturnă

Camioanele Scania certificate Piek-Keur QuietTRUCK pentru distribuție nocturnă

Camioanele Scania, hibride și pe gaz, au fost certificate cu standardul Piek-Keur QuietTRUCK, adoptat de câteva orașe europene din Marea Britanie, Franța, Germania și Belgia, ca și o condiție obligatorie pentru distribuția pe timp de noapte.

Pentru a putea fi certificarea conform standardului Piek-Keur QuietTRUCK, zgomotul produs de un camionul împreună cu echipamentul auxiliar, ca de exemplu, lift-ul hidraulic, trebuie să fie mai mic de 72 dB (A) la o distanță de 7,5 metri de vehicul, această valoare de zgomot fiind la jumătatea nivelului de zgomot produs de un camion diesel normal.

Pentru a îndeplini cerințele de certificare Piek-Keur QuietTRUCK, producătorul camionului trebuie să respecte mai multe limite de reducere a zgomotului provenite de la, accelerare, frânare și sisteme de avertizare la mersul cu spatele.

Camioanele Scania certificate pentru distribuție nocturnă

Cele mai delicate aspecte pentru certificarea Piek a camionului au fost legate de zgomotul produs de eliberarea aerului la frânare și de frecvența zgomotului gazelor de evacuare, declară Ragnar Glav, manager tehnic pentru acustică în cadrul Scania.

Scania oferă în prezent pentru operațiuni de transport camioane Euro VI ce funcționează atât cu gaz natural lichefiat (LNG) cât și cu gaz natural comprimat (CNG). Atunci când este alimentat cu biogaz, dioxidul de carbon din aer este redus cu până la 90% în comparație cu un diesel conventional.

În plus, Scania a prezentat de curând primul camion de distribuție hibrid, care, în combinație cu biocombustibili, poate atinge reducerile mari de dioxid de carbon în raport cu camioane diesel.

La fel ca în cazul modelului DAF LF Silent, în afară de eficiența energetică îmbunătățită, potențialul de reducere a zgomotului va fi un atuu pentru clienți. Motivul? Este extrem de interesant să poți extinde misiunile de distribuție de la 8 la 16 ore pe zi. Spre exemplu, un traseu de distribuție într-un oraș european în ore de vârf, care în mod normal necesită 2 – 2.5 ore, poate fi redus ca timp la jumătate în timpul nopții. Dacă luăm în considerare pauzele de odihnă ale șoferilor, s-ar putea realiza până de patru ori mai multe livrari pe zi cu un astfel de camion.

În ceea ce privește România, putem să stăm liniștiți, deoarece țara noastră nu a aderat la normele privind zgomotul redus pe timp de noapte.

Știți cum este, parcă nu ești în România dacă nu auzi camionul de gunoi sau livrarea de la boutique-ul din colț, la 5 dimineața, evenitual sâmbăta sau duminica.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker