ȘtiriTehnologie

Camioanele Volvo cu LNG vor consuma cu până la 25% mai puțin carburant

Camioanele Volvo alimentate cu gaz natural lichefiat (LNG) vor fi cu până la 25% mai eficiente în ceea ce privește consumul de carburant.

Cel puțin asta au declarat oficialii producătorul suedez în cadrul evenimentului Volvo Future Trends and Innovation organizat pe Slovakia Ring, acolo unde și infotrucker.ro a fost prezent.

Camioanele Volvo cu LNG vor consuma cu până la 25% mai puțin carburant

Împărtțit în trei teme de discuții (automatizare, combustibili alternativi și siguranță), evenimentul Volvo Trucks din Slovacia a fost un preambul pentru noutăților pe care producătorul suedez urmează să le lanseze în următoarea perioada.

Volvo nu cercetează propulsiile alternative de ieri sau astăzi. Producătorul suedez are o vastă expertiză în acest domeniu, fiind unul dintre pionierii industriei.

Dacă privim în urmă cu 30 de ani, până la sfârșitul anilor 80, emisiile poluante aveau valori uriașe, greu de cuantificat. Un camion produs în anii ’80 polua de 100 de ori mai mult decât un camion Euro VI. Însă, nu doar valorile au fost îmbunătățite, ci și metoda de testare.

Spre exemplu, un motor Euro I era testat doar în laborator în timp ce, în prezent, un propulsor Euro VI se testează atât în laborator, cât și pe drumuri cu trafic real.

Pe lângă provocarea emisiilor poluante, producătorii au trebuit să rezolve și consumul de carburant, să facă motoarele mai eficiente și să reducă costurile pentru clienți.

Camioanele Volvo cu LNG vor consuma cu până la 25% mai puțin carburant

După cum știți, costul carburantului are cea mai mare pondere în prețul total de transport, motiv pentru care, toți producătorii de camioane duc o luptă permanentă pentru a reduce consumul de carburant, care este o întrecere fără linie de sosire.

Spre exemplu, în ultimii 40 de ani suedezii de la Volvo Trucks și-au îmbunătățit consumul cu mai bine de 1% în fiecare an, iar dezvoltarea în această direcție continuă.

Toate dezvoltările au fost caracterizate prin “îmbunătățire continuă” și s-au concetrat pe motoare “curate”, puternice și mai eficiente energetic.

Legat de consumul de carburant, una din soluții au fost combustibilii alternativi. De altfel, în ultimii 10 ani, sudezii au venit cu diferite soluții în această direcție.

VEZI ȘI: Eddie Stobart are o academie de instruire profesională proprie

Astfel, în 2007 producătorul din Goteborg a prezentat 7 vehicule identice, dar care sub cabină aveau 7 motoare diferite ce utilizat 7 tipuri de combustibili alternativi diferiți.

Acesta a fost rezultatul unei investiții costisitoare de inginerie avansată.

Evident, scopul a fost de a învăța cât mai multe lucruri de bază pentru viitor, dar a reprezentat și o platformă de comunicare.

La acel moment, președintele de atunci al Volvo Trucks, a dus camioanele la Bruxelles, Beijing și Washington, întâlnindu-se cu liderii lumii și întrebându-i care din cele 7 tehnologii ar trebui susținute și dezvoltate pe viitor. Din păcate, nu a prmit niciun răspuns lăsând ca piața să decidă, ceea ce, din nefericire, înseamnă soluții diferite în diferite zone ale lumii.

Totuși, Volvo a învățat foarte multe din această inițiativă, devenind unul din liderii pieței de combustibili alternativi.

Pe lângă motorul diesel care rămâne de bază, fiind cel mai eficient din punct de vedere energetic, Volvo a cercetat și diferiții combustibili alternativi precum DME, HVO sau FAME-RME. În plus, producătorul suedez are o istorie vastă și atunci când vine vorba de electromobilitate sau tehnologie hibridă.

Dar, să nu ne depărtăm de subiect și să rămânem la combustibilii alternativi.

Dimetileterul (DME) este un combustibil care arde foarte curat. Probabil cel mai bun din perspectiva emisiilor. Între 2011 și 2014, Volvo a efectuat mai multe teste de drum în Suedia, camioanele alimentate cu DME acoperind în total 1.5 milioane kilometri, iar rezultatele au fost bune.

Însă, chiar dacă au tehnologia, suedezii nu văd o piață sustenabilă în viitorul apropiat pentru acest tip de combustibil, din simplu motiv că nu există surse de producție DME.

HVO sau motorina sintetică obținută prin hidrotratarea materialelor regenerabile prime, cum ar fi grăsimile vegetale și animale sau a uleiului de rapiță, are aceleași proprietăți precum motorina clasică cu o singură excepție – are o densitate mai mică și, prin urmare, nu este inclusă în norma diesel standard EN 590, ci în EN 15940 la fel ca așți carburanți sintetici.

Aceasta este certificată pentru toate motoarele Volvo de la Euro III până la Euro VI fără program de mentenanță suplimentar. Din păcate, și în acest caz există limite de producție. Totuși, în viitor, noi fabrici de HVO vor fi construite în viitor în Italia și Franța.

Un alt combustibil, nu atât de eficient este FAME – RME – B100. Acesta funcționează foarte bine pe motoarele Euro III, Euro VI și Euro V, însă cu un program de mentenanță special.

Acest tip de combustibil nu este recomandat pentru motoarele Euro VI, deoarece acesta strică sistemul catalitic pe post-tratare a gazelor, iar mentenanța și reparația este unul extrem de scumpă. Aceast carburant trebuie utilizat în combinație (maxim 7%) cu motorină normală.

Camioanele Volvo cu LNG vor consuma cu până la 25% mai puțin carburant

În ceea ce privește hibrizii, în 1995, suedezii prezentau conceptul ETC (Environmental Concept Truck), iar în 2007 demonstrația paralelă de hibrizi, care a condus la lansarea în 2011 a lui Volvo FE Hybrid produs până în 2013, atunci când a intrat pe piață Euro VI.

Volvo FH și FM pe gaz natural lichefiat (LNG)
Limitările tehnologice și dezvoltarea lentă a bateriilor i-a făcut pe cei de la Volvo Trucks să pună un mai mare accent pe soluția cu metan, gaz natural sau biogaz.

Gazul natural comprimat (CNG) este un combustibil foarte comun pentru autobuze și gunoiere.

De ce metan?
Este o alternativă reală la diesel, datorită cantităților în care se găsește la nivel global. Să nu uităm că, rezervele de energie în gaz natural sunt mai mari decât cele în petrol.

Are o ardere curată datorită structurii moleculei sale (un atom de carbon și patru de hidrogen). Asta înseamnă că are un impact cu 20% mai mic asupra mediului. Nu în ultimul rând prețul, mult mai mic decât motorina clasică în majoritatea țărilor lumii.

Astăzi, Volvo are pe piață FE CNG Euro VI, perfect atât pentru transportul deșeurilor, cât și pentru distribuția urbană.

Camioanele Volvo cu LNG vor consuma cu până la 25% mai puțin carburant

Datorită performanțelor de putere și cuplu scăzute, gazul natural nu a fost utilizat de către Volvo în aplicații de transport regional și pe distanțe lungi.

Însă, de acum, Volvo va utiliza gaz natural în procesele motoarelor sale diesel.

Volvo Trucks susține că tehnologia sa cu gaz natural lichefiat (LNG) ce va fi disponibilă pe camioanele FH și FM are un consum cu până la 25% mai mic decât orice alt motor cu bujii de pe piață.

Noile camioane pe care Volvo le va lansa spre finalul acestui an, vor fi disponibile cu motoare “liquid spark plug”, adică alimentate în proporție de 90% cu gaz natural lichefiat și 10% cu motorină, care va fi utilizată la pornire.

Conform lui Mats Franzén, manager de produs pentru motoare în cadrul Volvo Trucks, noile camioane Volvo LNG vor avea un rezervor de motorină identic cu cele de AdBlue. De asemenea, acesta a mai spus că noul motor va avea aceeași eficiență și performanță ca un motor diesel, acest lucru este important.

Având în vedere că noul motor cu LNG urmează să fie lansat la finalul acestei toamne, Volvo Trucks a decis să nu furnizeze mai multe detalii despre acesta.

Din aceeași categorie...

Back to top button