
Scutirea camioanelor electrice de la plata taxei de drum și după 2026 ar putea stimula transportul sustenabil, inclusiv în rândul transportatorilor din țările vecine Germaniei.
Viitoarea coaliție guvernamentală ia în calcul menținerea scutirii camioanelor electrice de la plata taxei de drum (MAUT) și după 2026, ca parte a unei strategii extinse de susținere a transportului sustenabil, scrie Transporten Milieu.
Conform legislației actuale, modelele electrice sunt exceptate de la MAUT până la finalul anului 2025, urmând ca din 2026 să plătească aceeași taxă ca vehiculele diesel sau pe gaz natural.
Însă, pentru a încuraja tranziția către mobilitatea electrică, coaliția analizează posibilitatea extinderii acestei facilități fiscale, o măsură asupra căreia ambele partide implicate în negocieri ar fi de acord.
Noua coaliție intenționează, de asemenea, să accelereze dezvoltarea infrastructurii necesare – de la stații de încărcare pentru camioane electrice, până la puncte de alimentare cu hidrogen – și să acorde subvenții companiilor care înlocuiesc flotele cu modele sustenabile.
O eventuală prelungire a scutirii de la taxarea rutieră pentru modelele electrice ar putea avea un impact pozitiv nu doar asupra pieței germane, ci și asupra transportatorilor din alte țări vecine, care operează frecvent pe teritoriul Germaniei.
Într-un context economic tensionat, absența acestei taxe ar putea transforma camioanele electrice într-o alternativă economică atractivă pentru traseele internaționale.
Rămâne de văzut dacă noul guvern federal va concretiza această intenție într-o reglementare oficială, însă semnalul este clar: electrificarea transportului rutier devine o prioritate strategică pentru Germania.