Stiai ca

Camion cu 18 rezervoare de hidrogen în spatele cabinei

Compania olandeză Holthausen Clean Technology a produs un camion foarte special, cu celule de combustie și 18 rezervoare de hidrogen.

Camionul a fost comandat de o companie de transport din Suedia, care vrea să îl folosească în operațiuni pe distanțe lungi, cu o greutate de 60 de tone, în nordul Scandinaviei.

Holthausen Clean Technology convertește camioane să funcționeze pe hidrogen de câțiva ani. Până acum a produs preponderent modele FCEV pentru distribuție sau aplicații locale, cu o autonomie de până la 500 km.

Pentru noul proiect a fost ales ca bază un șasiu DAF XF 6×2. Motorul cu combustie a fost înlăturat, iar în locul său a fost instalat un motor electric de 612 CP și celule de combustie cu o capacitate de 250 kW. În plus, două pompe de căldură au fost instalate, una responsabilă pentru încălzirea cabinei, iar una pentru menținerea temperaturii optime pentru sistemul de propulsie.

VEZI ȘI: Daimler Trucks și Linde prezintă tehnologia sLH2 de alimentare cu hidrogen lichid

Dar cireașa de pe tort este sistemul de rezervoare cu o capacitate totală de 100 kg. În total au fost necesare 18 rezervoare și un turn triplu în spatele cabinei. Cantitatea de hidrogen este suficientă pentru a parcurge aproximativ 1.400 km cu 40 de tone, iar în operațiunile cu 60 de tone din nordul Scandinaviei, cel mai probabil autonomia va fi de aproximativ 700-800 km.

Ca o completare, putem vedea diferența dintre sistemul de față cu hidrogen gazos și cel preferat de Mercedes-Benz și Volvo, cu hidrogen lichid. De exemplu, prototipul Mercedes-Benz GenH2 Truck are două rezervoare de hidrogen lichid cu o capacitate totală de 80 kg de hidrogen, dar cu un volum atât de mic încât pot fi montate pe șasiu.

Din aceeași categorie...

Back to top button