Stiai ca

Camion de recuperare 12×4: trei axe față și macara de 100 de tone

O companie americană de asistență rutieră folosește de puțin timp un camion special de recuperare, 12×4, cu trei axe față și macara de 100 de tone.

Autoșasiurile cu 6 axe sunt o raritate, folosite în practică de obicei pentru pompe de beton sau automacarale foarte grele. O raritate și mai mare este montarea a trei axe față, toate direcționale. Dacă adăugăm suprastructura pentru asistență rutieră, rezultatul este un camion unic în lume.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Structura inedită a fost construită de carosierul american Miller Industries, specializat în camioane grele de recuperare, pentru compania Modzelewski’s Recovery & Heavy Hauling. S-a plecat de la un model Peterbilt 567, cu motor Cummins de 15 litri și 605 CP, comandat cu o suspensie față specială cu 3 axe, de 27 de tone, produsă de Simard Suspensions.

Camion de recuperare 12x4: trei axă față și macara de 100 de tone

Carosierul a adăugat șasiului special o a șasea axă portantă, în spatele celor două motrice, rezultând un sistem 12×4. Pe această bază a fost așezată cea mai grea suprastructură a Miller Industries, denumită Century M-100. Elementul principal este brațul rotativ cu o capacitate de ridicare de până la 100 de tone (în stare retrasă, la o înclinare de 30%).

VEZI ȘI: Designwerk a livrat primul camion electric pentru colectare de lapte

Pentru greutăți mai mici, brațul poate fi extins la peste 16 metri. Suprastructura este completată cu un troliu de 29 de tone. În schimb, echipamentul de tractare este unul foarte elementar, dintr-un motiv simplu: camioanele cu această suprastructură sunt în general prea mari și prea grele pentru a tracta personal camioanele recuperate.

Camion de recuperare 12x4: trei axă față și macara de 100 de tone

Chiar și în SUA, unde camioanele de recuperare cu braț rotativ sunt foarte populare, configurația cu 6 axe a fost o surpriză, de obicei folosindu-se șasiuri cu 5 axe. Noul camion de recuperare 12×4 va permite recuperarea vehiculelor de la distanțe foarte mari, fără nevoia de a părăsi asfaltul.

Din aceeași categorie...

Back to top button