
Când ne gândim la camioanele de recuperare avem în minte versiuni cu 3 sau 4 axe, multe axe de tracțiune și motoare puternice. Dar o companie specializată din Olanda a achiziționat recent un camion de tractare cu două axe și motor de 428 CP.
Cu doar 8,25 de metri lungime, camionul are la bază un șasiu obișnuit 4×2. Iar suprastructura specializată nu este nici măcar de două ori mai lungă decât cabina DAF XG.
Cu o greutate proprie de 15 tone, vehiculul acoperă aproape de unul singur capacitatea totală permisă. Iar motorul este unul destul de rar întâlnit: cea mai slabă versiune a motorului PACCAR MX-13, de 428 CP.
Suprastructura este fabricată de compania olandeză HSM și constă într-un sistem hidraulic de tractare și un troliu de 16 tone. Pentru ca unica axă motoare să nu fie prea solicitată în timpul operațiunilor, ea a fost comandată în versiune ranforsată de 13 tone.
VEZI ȘI: Test cu noua generație DAF XD: Control total
Astfel configurat, camionul poate tracta orice vehicul comercial de peste 3,5 tone și până la camioane cu defecțiuni moderate. Te-ai mai putea gândi că acest camion face parte dintr-o flotă mai mare, fiindu-i repartizate doar misiunile foarte ușoare. Greșit din nou.
Acest camion de tractare cu două axe și motor de 428 CP este primul din flota noii companii conduse de Ruud Erve. După 18 ani de muncă în acest domeniu, Ruud a decis să își întemeieze propria companie și a comandat acest camion bazat pe noua gamă DAF.