Camioane

Primul camion electric conversie omologat în Franța

Primul camion electric conversie omologat în Franța are o greutate operațională de 12 tone și are o autonomie de 250 de kilometri.

Renault Trucks marchează o premieră în Franța, devenind primul producător care obține omologarea rutieră pentru un camion electric conversie.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Conversia a fost finalizată la sfârșitul anului 2023, cu sprijinul financiar al Ademe și în colaborare cu Novumtech. Aceasta a implicat înlocuirea motorului diesel cu un sistem de propulsie electric pe baterii, urmată de teste riguroase realizate împreună cu UTAC, organismul tehnic de omologare din Paris.

Aceste teste au inclus compatibilitatea electromagnetică conform standardului R100 și verificarea componentelor de frânare.

Primul camion electric conversie omologat în Franța

Documentația completă a fost apoi depusă la DREAL Auvergne Rhône-Alpes, iar pe 20 noiembrie 2024, Renault Trucks a primit omologarea rutieră oficială, după un proces care a durat doi ani.

Transport

Camionul, un model Renault Trucks D de 12 tone, va fi utilizat de Extime, administratorul magazinelor duty-free din Paris Aéroport, în cadrul unui contract de închiriere cu Clovis Grand Paris, partenerul Renault Trucks pentru servicii de închiriere.

VEZI ȘI: Iată cum pot demonstra șoferii activitatea în ultimele 56 de zile

Acesta va deservi transporturile între depozitele Extime și Paris Aéroport, având o autonomie de 250 km, ideală pentru acest tip de operațiuni.

Cost de achiziție cu până la 15% mai mic

Renault Trucks consideră acest proiect un “laborator” pentru a evalua eficiența și viabilitatea economică a soluției înainte de extinderea procesului. Utilizarea acestui camion în condiții reale îi va permite lui Renault Trucks să valideze relevanța economică și robustețea soluției de conversie la propulsie electrică.

Primul camion electric conversie omologat în Franța

Pe lângă avantajele de mediu, un camion diesel transformat în electric oferă un cost de achiziție cu până la 15% mai mic decât al unui vehicul electric nou, facilitând o tranziție mai accesibilă către transportul sustenabil.

Din aceeași categorie...

Back to top button