Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
GreenZone

Primul camion electric de 40 de tone care traversează Canalul Mânecii

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Într-un moment definitoriu pentru industria transporturilor, Kuehne+Nagel, Renault Trucks și P&O Ferries au realizat prima traversare a Canalului Mânecii cu un camion electric de 40 de tone.

Evenimentul marchează un nou prag tehnologic și operațional pentru logistica internațională cu emisii reduse și confirmă fezabilitatea transportului rutier sustenabil pe distanțe lungi, în regim real de lucru.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Camionul electric, un model Renault Trucks E-Tech T, a plecat din East Midlands Gateway (Derbyshire, Marea Britanie), a parcurs 648 km până la Amiens, în Franța, și a revenit în Marea Britanie, pentru un total de 1.100 km într-o cursă complet electrică.

În Dover, acesta a fost îmbarcat pe feribotul hibrid P&O Liberté cu destinația Calais, reușind astfel prima traversare a Canalului de către un camion electric de 40 de tone.

Kuehne+Nagel și Milence accelerează electrificarea

În paralel cu acest moment istoric, Kuehne+Nagel a demonstrat că electrificarea transportului rutier nu este doar un gest simbolic, ci o realitate operațională.

În parteneriat cu Milence, operatorul logistic a integrat camiaone electrice grele în fluxul de colectare de marfă de la portul Able Humber (AHP), utilizând primul hub de încărcare Milence din Marea Britanie, situat în Immingham.

Primul camion electric de 40 de tone care traversează Canalul Mânecii

Acest centru oferă încărcătoare rapide CCS de 400 kW, care permit o reîncărcare completă în 1 – 2,5 ore, iar în scurt timp va fi adăugat și un încărcător Megawatt, ce va reduce timpul de așteptare la 30 – 45 de minute.

Astfel de timpi de încărcare devin tot mai competitivi în raport cu soluțiile convenționale, mai ales în operațiuni cu trasee planificate și program predictibil.

Infrastructura de încărcare publică, cheia tranziției la camioane electrice grele

Colaborarea dintre Kuehne+Nagel și Milence depășește logica clasică furnizor-client. Cele două companii împărtășesc date operaționale pentru a identifica strategic noi locații pentru hub-uri de încărcare și contribuie activ, alături de autorități, la dezvoltarea reglementărilor care vizează electrificarea flotelor.

Ca membru al programului guvernamental britanic Zero Emission HGV and Infrastructure Demonstrator, Kuehne+Nagel furnizează constant date reale despre performanțele camioanelor electrice, de la experiențele șoferilor și telemetrie, până la costurile totale de operare.

Aceste informații ajută la eliminarea incertitudinilor privind utilizarea camioanelor electrice în regim comercial și contribuie la definirea unei infrastructuri adecvate nevoilor reale din teren.

De la demonstrație la implementare

Reușita traversării Canalului Mânecii de către un camion electric de 40 de tone și integrarea logisticii electrice în activitățile zilnice ale Kuehne+Nagel nu sunt evenimente izolate. Ele sunt parte a unei strategii mai ample, derulate sub umbrela eFREIGHT 2030, ce vizează o rețea logistică europeană cu emisii scăzute sau zero.

Accentul nu mai este pus pe limitările tehnologiei, ci pe oportunitățile pe care aceasta le oferă într-un cadru funcțional, cu infrastructură adecvată și parteneri conectați la realitate.

Industria de transport rutier nu mai este la faza experimentelor când vine vorba de electrificare. Cu exemple precum cel realizat de Kuehne+Nagel, Renault Trucks, Milence și P&O Ferries, devine clar că viitorul logisticii sustenabile este deja în mișcare – silențios, eficient și cu emisii zero.

Din aceeași categorie...

Back to top button