Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
EditorialTop News

Cu un camion electric eActros 600 pe ruta Germania-Turcia via România

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Tobias Wagner a condus un camion electric eActros 600, echipat cu baterie LFP de 621 kWh, pe ruta Germania-Turcia via România.

Tobias Wagner, cunoscut de pe YouTube sub numele de Elektrotrucker, a parcurs o rută impresionantă din Germania până în Turcia, tranzitând Austria, Ungaria, România și Bulgaria, la volanul unui camion electric eActros 600 din flota Nanno Janssen GmbH.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Camionul, echipat cu o baterie LFP de 621 kWh și cu o greutate totală de 39 de tone, a plecat din uzina Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein și a ajuns la Aksaray, acolo unde producătorul german de camioane are o fabrică.

De-a lungul traseului de peste 3.700 km, Tobias nu a întâmpinat dificultăți majore în ceea ce privește încărcarea camionului.

În Germania, călătoria a început fără emoții, infrastructura fiind deja matură, iar în Austria a beneficiat de o rețea bine pusă la punct, cu multiple stații Ionity și Smatrics, dar și cu parcări dedicate camioanelor, amenajate de ASFINAG de-a lungul autostrăzilor.

Ungaria s-a dovedit și ea prietenoasă cu transportul electric, oferind o densitate suficientă de stații Ionity care i-au permis să treacă rapid prin țară, fără să fie nevoit să decupleze semiremorca.

O surpriză plăcută a venit din România, unde OMV Petrom a instalat încărcătoare rapide Alpitronic la aproape fiecare stație de carburant, iar în centrul țării, Tobias a descoperit chiar un hub de încărcare electrică dedicat camioanelor, cu câte nouă puncte de încărcare pe fiecare parte a parcării.

Cu un camion electric eActros 600 pe ruta Germania-Turcia via România

În Bulgaria, deși infrastructura nu este la fel de răspândită, rețeaua Fines oferă stații moderne echipate cu tehnologie Sungrow, Autel și Alpitronic, cu puteri de până la 480 kW, suficiente pentru a asigura un tranzit eficient, tot fără decuplarea semiremorcii.

Cu un camion electric eActros 600 pe ruta Germania-Turcia via România

Turcia a reprezentat însă punctul culminant al călătoriei, impresionând prin densitatea și performanța infrastructurii. Practic, fiecare popas pentru camioane este dotat cu stații rapide de 1.000 V, iar la Bolu, Tobias a găsit lângă un centru comercial un complex cu peste 100 de stații HPC, unele capabile să ofere până la 400 kW.

Odată ajuns la destinație, la Aksaray, acesta a reușit să încarce din nou camionul până la 100% direct în fabrica Mercedes-Benz.

Provocările reale nu au fost pentru camionul electric

Deși traseul a fost solicitant, Tobias spune că problemele nu au venit din partea camionului electric sau a infrastructurii de încărcare. România l-a obligat să folosească drumuri naționale din lipsa unei rețele complete de autostrăzi.

Camionul electric și infrastructura de încărcare au fost cele mai mici probleme ale mele, spune Tobias Wagner.

La granița cu Bulgaria a pierdut mult timp din cauza șantierului de pe Podul Prieteniei, iar în Bulgaria s-a confruntat cu drumuri neasfaltate și interdicții de circulație la temperaturi de peste 40° C. În plus, așteptările la frontiera externă a UE au adăugat și ele dificultăți suplimentare.

Transport electric pe distanțe lungi, parte din viața de zi cu zi

La finalul cursei către Turcia, Wagner a pornit imediat spre Portugalia, cu aceeași combinație de 39 de tone. Pentru el, astfel de trasee de mii de kilometri cu un camion electric au devenit o rutină zilnică.

Flota Nanno Janssen GmbH, care operează 27 de camioane electrice de la mai multe mărci, demonstrează că transportul pe distanțe lungi cu zero emisii este deja posibil în 2025.

Din aceeași categorie...

Back to top button