GreenZoneTop News

Scania și DHL testează un camion electric cu range extender pe benzină

Scania și DHL Group au dezvoltat împreună un camion electric echipat cu un range extender pe benzină, care permite tranziția către transportul rutier cu baterii fără a fi necesară așteptarea unei infrastructuri de încărcare complete.


Începând din februarie 2025, divizia Post & Parcel Germany a DHL va testa noul camion electric cu range extender pe benzină, denumit Extended Range Electric Vehicle (EREV), în transportul zilnic de colete între Berlin și Hamburg, înainte ca alte vehicule să fie integrate în flotă.

În contextul tranziției către transportul electric, provocările majore includ lipsa punctelor de încărcare, costurile ridicate pentru extinderea capacității de încărcare în depozite și presiunea asupra rețelei electrice în perioadele de vârf.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În acest sens, EREV oferă o soluție intermediară care permite DHL să utilizeze între 80% și 90% energie regenerabilă pe traseele sale.

Scania și DHL testează un camion electric cu range extender pe benzină

Sistemul EREV înlocuiește unul dintre pachetele de baterii ale camionului electric standard cu un generator alimentat cu benzină, asigurând astfel energie de rezervă pentru scenarii în care infrastructura de încărcare este insuficientă.

Autonomia vehiculului este estimată între 650 și 800 km, comparativ cu 550 km pentru camioanele electrice Scania de ultimă generație, având o greutate maximă echivalentă. De asemenea, poate fi alimentat la orice stație de benzină convențională, dacă este necesar.

Va dura până când energia regenerabilă, rețeaua electrică și infrastructura de încărcare vor fi suficient de dezvoltate pentru a susține un sistem complet electric. În loc să așteptăm, DHL și Scania colaborează pentru a implementa o soluție pragmatică ce reduce emisiile de CO₂ cu peste 80%, subliniază Tobias Meyer, CEO DHL Group.

EREV este un camion electric de 10,5 metri lungime, cu o greutate maximă de 40 tone. Acesta este propulsat de un motor electric de 230 kW (295 kW putere de vârf), alimentat de o baterie de 416 kWh, completată de un generator de 120 kW, inițial alimentat cu benzină și ulterior cu motorină/HVO.

Acesta poate atinge o viteză maximă de 89 km/h și poate transporta până la 1.000 de colete (volumul unui container interschimbabil), având posibilitatea de a tracta suplimentar o remorcă cu container interschimbabil.

Din aceeași categorie...

Back to top button