GreenZone

Camion electric utilizat în transportul de mărfuri transfrontalier

DACHSER utilizează un camion electric în transportul de mărfuri transfrontalier pe o rută de aproximativ 200 km pe sens.

În urma unei faze de testare în februarie și mai 2023, DACHSER a decis să implementeze un camion electric în transportul de mărfuri transfrontalier. Mai exact, este vorba de un camion electric Mercedes-Benz eActros de 40 de tone, operat de Flytt Logistic GmbH, care efectuează cinci curse tut-retur pe săptămână de la centrul logistic DACHSER din Hof (Germania) la filiala din Kladno, lângă Praga (Cehia), aflată la aproximativ 200 de kilometri distanță.

„Testele noastre cu eActros ne-au oferit informații importante despre caracterul adecvat al electromobilității pentru utilizarea zilnică în transportul pe distanțe lungi”, a declarat Klaus Neubing, director general la DACHSER în Hof.

În timpul zilei, camionul electric cu suprastructură interschimbabilă (swap-body) și o autonomie medie de până la 300 de kilometri este utilizat în transportul regional de distribuție în zona Hof, iar pe timp de noapte în transprtul de mărfuri transfrontalier între Germania și Cehia. Acesta este încărcat la depozitul DACHSER din Kladno pentru aproximativ o oră.

VEZI ȘI: Primul camion electric cu swap-body utilizat de DACHSER pe distanțe lungi

DACHSER utilizează vehicule electrice din 2018, iar parcul de vehicule cu propulsii alternative este extins în mod constant, inclusiv în sectorul transportului pe distanțe lungi.

Proiectul din Hof este finanțat de Ministerul Federal pentru Digital și Transporturi, în cadrul directivei privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative și ecologice și a infrastructurii de realimentare și încărcare aferente (KsNI).

Din aceeași categorie...

Back to top button