Stiai ca

Camion MAN cu două cabine, tracțiune și direcție integrale

Carosierul austriac EMPL Fahrzeugwerk a pregătit pentru un client din China un camion MAN cu adevărat special, cu două cabine și tracțiune și direcție pe toate roțile.

Modelul MAN TGM 18.320 special preparat are tracțiune integrală, direcție integrală, două sisteme de direcție și două cabine: una simplă și alta pentru echipaj. În schimb, are un singur motor, de 6,9 litri și 320 CP, care poate fi operat din ambele cabine.

Sistemul de iluminare este și el special, ambele cabine având atât faruri, cât și stopuri de frână. Cabinele însele vin în dimensiuni diferite: una este simplă, cu două scaune, iar a doua pentru echipaj de 6 persoane. În total este loc pentru 8 pompieri și șofer.

Camion MAN cu două cabine, tracțiune și direcție integrale

Între cele două cabine au fost instalate un rezervor de apă de 2.000 de litri, unul de spumă de 200 de litri, un generator de 25 kVa și un catarg telescopic de 6 metri înălțime pentru sistemul de iluminare a operațiunilor. Camionul mai dispune de un sistem de stropire în jurul șasiului și patru camere video pentru ușurarea manevrelor în spații înguste.

VEZI ȘI: Decathlon testează o copie chinezească a lui Tesla Semi

Acest tip de camioane de pompieri este utilizat în general în tuneluri, dar și în cele mai aglomerate zone ale orașelor, unde întoarcerea unui camion poate deveni o mare problemă.

Astfel de camioane modificate poat fi întâlnite și în Europa, cel mai bun exemplu fiind cel al pompierilor care lucrează la Tunelul Mont Blanc. Decizia a fost luată după tragedia din 1999, când 39 de persoane au murit într-un incendiu izbucnit în tunel. Una dintre problemele de atunci a fost mobilitatea limitată a pompierilor. De fapt, singurul vehicul care a salvat cu succes oameni din acel incendiu a fost o motocicletă.

Din aceeași categorie...

Back to top button