Știri

Camion spaniol cu tahograful manipulat scos din trafic în Germania

Un camion spaniol care avea tahograful manipulat și numeroase defecte la sistemele de direcție și frânare a fost scos din trafic de poliția rutieră din Germania. Acum, șoferul și compania se confruntă acum cu mai multe proceduri penale.

Marți după-amiază, poliția rutieră din Coburg a verificat un camion spaniol, care se întorcea din Blumenrod cu direcția Spania.

Camion spaniol cu tahograful manipulat scos din trafic în Germania

În timpul controlului, agenții au observat că tahograful camionului nu avea la momentul controlului nicio înregistrare a timpilor de condus. În plus, șoferul acestuia avea o interdicție de a conduce pentru depășirea vitezei legale în Germania, pe care nu o ispășise.

După o investigație de două zile a camionului, experții tehnici ai unui atelier din Coburg au reușit să identifice un software cu ajutorul căruia tahograful era manipulat.

Echipamentul de înregistrare este responsabil pentru înregistrarea corectă a timpilor de conducere și odihnă, dar și pentru a înregistra viteza vehiculului, oferind avertismente în cazul în care aceasta depășește o anumită valoare.

Același camion prins și în Franța cu magnet

Interesant este că în urmă cu trei săptămâni, un alt șofer al companiei spaniole a fost prins de poliția din Franța folosind un magnet pe același camion, pentru a manipula timpii de condus și odihnă. Deși sistemul a fost remediat la un atelier specializat din Franța, înainte de a-și putea continua călătoria, șoferul nu a putut să se abțină în a manipula tahograful din nou.

Însă, de această dată, aceasta și-a instalat în Spania un software în loc de un magnet. Din nefericire nu el a fost oprit pentru control în Germania, ci un coleg al acestuia.

Viteze de până la 130 km/h înregistrate de tahograf

Evaluările interne au arătat că ansamblul a fost condus la viteze mari. Tahograful a înregistrat viteze de până la 130 km/h. Viteza maximă admisă pentru camioane în Germania fiind de 80 km/h, iar în alte țări europene de 90 km/h.

Cu toate acestea, nu a fost posibilă în niciun moment o evaluare a timpilor reali de condus și odihnă, deoarece software-ul utilizat de șofer a dezactivat întregul sistem de operare al tahografului și a distrus înregistrările interne de timp și de activitate.

Defecte majore la sistemele de direcție și frânare

Ca și cum manipularea tahografului n-ar fi fost de ajuns, în cadrul inspecției tehnice efectuate în atelier au fost descoperite defecte majore la sistemele de frânare și direcție. De exemplu, bieleta de direcției, era slăbită și putea să cadă în orice moment. Acest defect, împreună cu alte defecte ale sistemului de frânare și tahograful manipulat, ar fi putut duce daune materiale și vătămări corporale grave în cazul unui accident.

Din acest motiv, întregul ansamblu a fost scos din circulație, acesta putând fi transportat de către companie la un alt atelier, doar tractat.

De asemenea, șoferul a primit interdicția de a mai conduce în Germania până când nu își va ispăși prima interdicție de a mai conduce. În plus, atât șoferul, cât și compania se confruntă acum cu mai multe dosare penale.

Din aceeași categorie...

Back to top button