ȘtiriTop News

Camionagii americani îi cer lui Donald Trump să blocheze limitatoarele de viteză pentru camioane

Camionagii americani consideră limitatoarele de viteză pentru camioane o amenințare la adresa siguranței rutiere și eficienței economice.

Înainte de instalarea lui Donald Trump la Casa Albă, o coaliție formată din 17 organizații de camionagii americani mici și mijlocii au decis să acționeze rapid și i-au trimis o scrisoare oficială prin care solicită oprirea imediată a propunerii de modificare a regulamentelor care prevăd introducerea limitatoarelor de viteză pentru camioane.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Proiectul de lege, aflat în lucru de mai mulți ani sub coordonarea FMCSA (Federal Motor Carrier Safety Administration), urmărește alinierea SUA la standardele europene, obligând camioanele cu masa totală maximă autorizată de peste 11,8 tone să fie echipate cu limitatoare de viteză.

Viteza maximă ar fi fost fixată între 68-70 mph (109 și 112 km/h), însă această valoare exactă nu fusese încă stabilită.

Cu toate acestea, în contextul american, unde în multe state camioanele pot circula legal cu până la 75 mph (120 km/h) sau mai mult, o asemenea măsură ar fi fost percepută ca o limitare semnificativă.

Argumentele camionagiilor americani

Liderul acestui demers este Owner-Operator Independent Drivers Association (OOIDA), o organizație cu peste 150.000 de membri. Aceștia au expus trei puncte principale în scrisoarea oficială adresată lui Donald Trump, susținând că propunerea ar trebui abandonată:

  1. Reducerea siguranței rutiere: Mandatele federale care limitează viteza camioanelor diferit față de cea a autoturismelor vor crea diferențe periculoase de viteză între vehicule. Studiile realizate în ultimele decenii arată că diferențele mari de viteză cresc interacțiunile între camioane și ceilalți participanți la trafic, ceea ce crește probabilitatea de accidente.
  2. Atragerea și păstrarea șoferilor: Limitatoarele de viteză afectează atractivitatea meseriei de șofer profesionist, reducând controlul asupra vehiculului și crescând presiunea asupra șoferilor. Întrucât camioanele dotate cu astfel de dispozitive trebuie să circule sub limita legală, șoferii ar fi nevoiți să conducă mai mult timp pentru a parcurge aceleași distanțe, ceea ce le-ar crește oboseala și le-ar complica respectarea reglementărilor stricte privind timpul de lucru.
  3. Încetinirea transportului de mărfuri: Implementarea limitatoarelor de viteză ar încetini fluxul de mărfuri la nivel național. Pentru a compensa această încetinire, ar fi necesar un număr mai mare de camioane pentru transportul aceleiași cantități de mărfuri într-un timp similar, ceea ce ar agrava congestiile din trafic și ar afecta creșterea economică.

OOIDA și celelalte organizații semnatare speră ca Donald Trump să blocheze această inițiativă, considerând-o o amenințare la adresa siguranței rutiere, eficienței economice și viitorului industriei de transport.

Cea mai recentă agendă de reglementare a fost fixată pentru luna mai, când FMCSA va dezvălui viteza maximă propusă. Cu toate acestea, camionagii americani speră că noua administrație Trump va opri elaborarea normelor, la fel cum a făcut în 2017.

Din aceeași categorie...

Back to top button