Știri

Camionagii s-au săturat de blocajele din punctele de frontieră ale României

Blocajele din punctele de frontieră ale României au generat un val de nemulțumire în rândul șoferilor de camion și al operatorilor de transport.

Astfel, sub sloganul “Stop abuzurilor din vămile românești”, sindicatul SSDB alături de membrii grupului CSPFE vor demara o serie de acțiuni legale în principalele puncte de frontieră ale României, cu scopul de a prezenta punctual problemele care afectează circulația camioanelor ce efectuează transport internațional de mărfuri înspre și dinspre România.

Camionagii s-au săturat de blocajele din punctele de frontieră ale României

Inițiatorii speră ca în cadrul acestui demers să se alăture cât mai mulți șoferi de camion nemulțumiți de această situație, respectiv patronatul românesc, la fel de afectat de blocajele din punctele de frontieră și reprezentanți mass-media.

Conform informațiilor obținute de infotrucker.ro, principalele probleme care generează cozi uriașe de camioane pe ambele sensuri sunt cauzate de scanarea certificatelor de înmatriculare ale camioanelor la ieșirea din România, a tuturor CMR-urilor de către punctul ANAF situat pe intrarea în România și a faptului că nu funcționează mai multe porțile de control.

Spre exemplu, în punctul de frontieră Nadlac (autostradă) sunt foarte multe porți de control destinate atât camioanelor comunitare, cât și celor extra-comunitare. De obicei, funcționează maxim două porți, iar dacă ai norocul să prinzi un camion de Turcia în față, durează. Deschiderea tuturor porților ar fi o soluție la fluidizarea a circulației prin punctul de frontieră Nădlac (autostradă).

Ilie Matei, lider al grupului CSPFE

În imediata apropiere a punctului de frontiera Nadlac, cel de pe autostradă, înainte de intrarea în România, exista o parcare obligatorie de control deschisă aproape permanent, unde polițiștii maghiarii verifică mărfurile și uneori cabinele, lucru care de asemenea duce la îngreunarea circulației.

De asemenea, sunt puncte de frontieră, precum Vârșand și Bors, unde funcționează un singur punct de control, formând cozi kilometrice pe ambele sensuri.

Din aceeași categorie...

Back to top button