Camionul autonom Ford F-Max testat pe autostrada O7, în Turcia
Camionul autonom Ford F-Max „Highway Pilot” este dezvoltat în Turcia de Ford Otosan și AVL.
Ford Otosan a testat camionul autonom F-Max „Highway Pilot” cu tehnologie Nivel 4 pe un segment închis al autostrăzii O7. Ford Otosan a ales această autostradă de centură a Istanbulului datorită sistemelor inteligente de transport (ITS) pe care le include.
Scopul testului a fost să evalueze performanța camionului autonom și compatibilitatea acestuia cu infrastructura inteligentă de transport. Printre invitații speciali s-a aflat Abdulkadir Uraloğlu, ministrul transporturilor din Turcia, care a testat camionul.
Testul a demonstrat potențialul de a efectua transport autonom între centre logistice, sub supravegherea unui șofer de siguranță. De asemenea, testul a evidențiat și potențialul Turciei de a reuși în domeniul ingineriei și tehnologiei.
VEZI ȘI: Primii pași pentru utilizarea camioanelor autonome pe ruta Rotterdam-Oslo
Ford F-Max „Highway Pilot” gestionează cu succes situațiile critice de conducere, inclusiv ajustarea vitezei și a distanței în funcție de vehiculul din față, verificarea benzilor laterale, schimbarea benzilor atunci când este necesar și revenirea pe banda inițială, precum și manevrele de tip stop-and-go.
Echipat cu sisteme Lidar, radar și numeroase camere cu senzori, camionul autonom Ford F-Max „vede” împrejurimile, planifică mișcările și efectuează manevrele pe traseul stabilit.
Avantaje în materie de eficiență, siguranță și durabilitate
Tehnologia oferă o eficiență sporită prin creșterea timpului zilnic de utilizare a camioanelor, reducând totodată costurile, pe fondul creșterii cererii în domeniul logisticii. În plus, tehnologia reduce accidentele cauzate de erori umane și consumul de combustibil cu până la 10% prin optimizarea operațiunilor.
Aceste funcționalități ajută Ford Trucks să abordeze problema deficitului de șoferi profesioniști în sectorul logistic. Conform producătorului turc, camionul autonom Ford F-Max poate prelua 90% din activitatea zilnică de condus a șoferului.
După integrarea algoritmilor de inteligență artificială și robotică într-o arhitectură software, inginerii Ford Otosan au testat tehnologia de condus autonom de Nivel 4. Testele au fost realizate pe parcursul lui 2024, atât în medii de simulare, cât și pe un vehicul fizic, pe o autostradă închisă traficului.
Ford Otosan lucrează la această tehnologie de aproximativ patru ani, considerând-o unul dintre cele mai importante proiecte ale sale.