Camionul cu hidrogen Hyundai va începe să opereze și în Germania
Hyundai Motor Company a anunțat că 27 de camioane electrice cu hidrogen XCIENT Fuel Cell vor începe în curând să opereze și în Germania.
Cele 27 de camioane vor fi operate de 7 companii germane din segmentele de logistică, producție și vânzări. Camioanele vor fi subvenționate de Ministerul Federal de Transport (BMDV).
”Suntem bucuroși să intrăm oficial pe piața de vehicule comerciale din Germania cu camionul nostru greu cu hidrogen. Hyundai Motor, un lider în tehnologia celulelor de combustie, va profita de această ocazie pentru a-și extinde activitatea în cea mai mare piață din Europa”, a declarat Mark Freymueller, șeful diviziei de Vehicule Comerciale a Hyundai Motor Company.
Subvențiile din Germania acoperă până la 80% din diferența de preț dintre un camion diesel și modelele electrice cu baterii, electrice cu hidrogen sau hibride cu pantograf. Vânzarea camioanelor se face prin intermediul Hyundai Hydrogen Mobility Germany GmbH, filiala germană a Hyundai Hydrogen Mobility, un joint venture între Hyundai Motor Company și compania elvețiană H2 Energy.
VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300: Întâlnire cu viitorul
Modelele Hyundai cu hidrogen comandate în Germania sunt echipate cu două stive de celule de combustie, cu o capacitate totală de 180 kW. Motorul electric dezvoltă 350 kW (aproximativ 475 CP) și un cuplu maxim de 2.237 Nm.
XCIENT Fuel Cell are 7 rezervoare de hidrogen, cu o capacitate de aproximativ 31 kg. Sistemul de propulsie este completat de trei pachete de baterii, cu o capacitate de 72 kWh. Autonomia maximă este de 400 km, iar încărcarea durează între 8 și 20 de minute, în funcție de temperatura ambientală.
Lansat în 2020, Hyundai XCIENT Fuel Cell este primul camion electric cu hidrogen produs în serie din lume. Producătorul a livrat deja 47 de camioane în Elveția, către 23 de companii. Camioanele din Elveția au parcurs deja peste 4 milioane km fără probleme.